Äntligen hemma...

... kunde jag känna när jag parkerade bilen kl 03.15 vid mitt hus igår natt.

Ta denna filmen... tänk att det snöar mer... är mitt i natten... och låååååångt hemifrån...
.

... och du är fett trött...

... det var verkligen med känsla jag stannade bilen och kände... äntligen hemma.

Jag var ju i Norge igår... kom dit kl.15.30... hoppade direkt in i en polisbil som stod och väntade på oss (mig och vår praktikant)... ilfart till lokalen där vi skulla vara... och kl.15.45 startade jag min föreläsning (vi snackar snabba ryck här *L*)... efter lite drygt en och en halv timme var jag färdig...

... vi satt kvar och lyssnade på en Norsk handbollstränare... han tränade ett av världens bästa damlag i handboll... det är en stor sport i Norge och deras tjejer är visst himla duktiga... och det var roligt att lyssna på honom... han berättade bland mycket annat om hur effektivt det är att ge beröm...

... så när han var klar kom polisbilen tillbaks och hämtade oss... för eskort till färjan... vi skojade lite om detta jag och praktikanten... hur det kunde se ut i betraktarens ögon när vi kom i en polisbil...

... "kolla där... en avisning... nu slänger snuten ut både pundaren och blatten ur landet".

Men så var det inte... nä vi fick bara skjuts till båten i en polisbil... hehe... det är faktiskt rätt stora förändringar mot hur det har sett ut i mitt liv tidigare... visst har jag åkt polisbil då också... men det var inte riktigt samma sak *L*.

Jaja... efter några få timmar lämnar vi Norge för denna gången... och sitter ännu en gång på...
 

...båten (detta är förvisso en bild från resan till Norge men ni fattar).

Sent på kvällen sitter vi i bilen... i fullt snökaos... i måååååååånga låååååååånga timmar... efter ännu en dag på jobbet som jag ser som en gåva... även om vissa dagar är rätt lååååånga... men det är häftigt att stå framför en sal med norska poliser och känna sig varmt välkommen... nästan lite overkliget...

Kommentarer :

#1: Anonym

Det måste väl kännas bra att bli eskorterad i polisbil på detta sättet, kan tänka mig att det kanske inte var lika positivt förr i tiden. Jag skrev lite om Tonys "gamla" liv i min blogg igår. Gå gärna in och läs ifall du vill, tror att ni kanske har en del gemensamt.

skriven
#2: peter

Vi har MYCKET gemensamt... jag och Tony L... men har han någonsin blivit upphämtad av en norsk polisbil istället för taxi?



Fråga honom... jag tror att han ler lite åt det helt osannolika i min upplevelse L.



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

Nej,norsk polisbil hade han aldrig åkt men han brukar träffa på en kriminalare när han kollar på innebandymatcher, nu diskuterar dom innebandy istället för narkotika.

Ha det bäst!

skriven
#4: peter

Alla förvandlingar när dom blir till vi är magiska tycker jag... L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :