Att få föreläsa...

... är en gåva.

Visst det är inte alltid så jävla lätt att vara "på tårna" och leverera på ett sätt så att jag blir nöjd... jag har rätt stora krav på mig själv och min "lägsta nivå" när det gäller mina föreläsningar... och jag vet att det är fullt tillräckligt att "göra mitt bästa"... men ändå så är det såååååå jävla lätt för mig att vara självkritisk... och jag är minst sagt medveten om det...

... och eftersom jag pratar lite om hur bra jag är på att "dömma" mig själv och hur lätt det är för mig att helt automatiskt börja prata skit om mig själv... som jag ju gjort den största delan av mitt liv... så förstår jag hur djupt det sitter... och hur svårt det kan vara att bryta gamla mönster... från ful, fel och värdelös till...


...vacker och värdefull är ju trots allt en liten bit *L*.

Ja jag blir medveten om mycket hos mig själv när jag är ute och föreläser... som hur viktigt det är för mig att träffa människor... hur mycket jag har att lära mig... och att få lov att se hur mycket kärlek det finns i världen... ja det är fan vackert *L*... och jag behöver verkligen denna hjälp för att förstå varför jag ska vara snäll mot mig själv och min omgivning... att det är väääääääldigt smart att vara snäll *L*...

... så tack till alla vackra människor som får mig att förstå hur värdefullt livet är...

Kommentarer :

#1: Anonym

Kram från oss!

skriven
#2: peter

Å massa kram tebax till er...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Emma Gärdesskolan

Du rä bäst PEter, super intressant, vi kan väl fortsätta hålla kontakten finns på msn , goholm[email protected] och [email protected]. KRAAAAM, ESTETEN!

skriven
#4: peter

Vi är alla bäst L... å nä MSN är inte min grej tyvärr... blir bara stressad över att inte kunna svara när jag vill och inte när någon skriver till mig...



... så jag har i stort sett ingen kontakt med någon på MSN... jag föredrar vanlig E-post...



... krama dina klasspolare... massor L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: kossi

hejsan peter (=ängel)

jag ville bara säga ...att di föreläste för oss i gislaved i måndags och jag tycker att de va hur berörande som helst att sitta och lyssna på dig....jag o mina vänner frågade dig något om hemsidan vågava.nu och jag kunde se på dig att du blev missnöjd att du inte talade om vad det var för något...men bör du inte vara....du är helt bäst oavsett du säger...hoppas du kommer till våran skola igen...hade vart skit kul att se dig igen...oo att få höra dig prata mer om ditt liv hade varit bättre än att åka till kreta (om du frågar mig)...haha ha de bra!!!!! lev i färger.. =)

skriven
#6: peter

Tack fina människa... jag ska verkligen se till att leva i färger idag (jag gillade verkligen det uttrycket L)...



... jag hinner ju inte med att snacka så mycket om vår huvudsakliga verksamhet när jag är ute och föreläser... det var nog det som du la märke till... det kan stressa mig lite ibland...



... att få föreläsa för er är en ren njutning L...



(((kram)))

peter

skriven
#7: GötaPetter

Hej Peter

Trevlig blogg men du ligger inne med lite för mycket punktande...eller vad tycker du..? Eller..inte..jo..kanske..eller inte..?

Mvh din kritiske vän ;)

skriven
#8: Malin!

Hej Peter! Du skriver att du lätt blir lite självkritisk, det är nog något som många av oss känner igen, men jag vill iallafall bara tala om att det behöver du inte vara. Du var på Njudungsgymnasiet för ett tag sen och det var inte bara jag som beundrade dig och gillade din föreläsning. Vill att du ochså ska veta att du gemon att föreläsa gav många av oss (alla jag pratat med) en tankeställare, det borde finnas fler som du. Mvh

skriven
#9: peter

Jo... jag gillar att skriva med mycket... punkter L...



... det har bara blivit mitt sätt att skriva här...



... det är bra med kritik och det är något som jag behöver ibland... såklart... och att få positiv kritik är givetvis också viktigt... det betyder mycket för mig att det finns någon som vill lyssna på mina föreläsningar... L...



(((kram)))

peter



skriven
#10: Malin

Peter, du var och hade föreläsning på min skola här i Gislaved. Du var helt otrolig. Jag tror aldrig att jag någonsin har blivit så påverkad som jag blev av dej. Jag har själv växt upp med 2 föräldrar som är/var alkoholister, och jag har själv haft problem med alkoholen - så jag kände igen mej i så mycket som du sa, och som du kände. Jag ville bara säga tack för en helt underbar föreläsning.



Ps. Jag höll på att skratta sönder mej när du nämnde det med Romerska bågar ;)

skriven
#11: Anonym

romerska bågar?

det har jag inte hört. berätta! jag var inte på din föreläsning

skriven
#12: peter

Jag blir jätteglad över att ni gillar min föreläsning... och jag tycker också att det är en rolig historia den med de romerska bågarna...



... ibland så kan det vara på sin plats att skoja lite om allvarliga prylar också... annars så blir det lite väl tungt kan jag tycka...



... svårt att förklara kortfattat här vad det handlar om... du får ta och komma på en föreläsning och se själv L... eller fråga någon som var där...



(((kram)))

peter

skriven
#13: Anonym

HUR kan man komma på dina föreläsningar då?

skriven
#14: peter

Lättast genom att prata med mig och se om jag ska föreläsa i närheten av var du bor någonstans... var jag eller leffe ska föreläsa hittar du på vår hemsida www.vagava.nu och under "föreläsningar"...



... hittar du något som passar så hör av dig så fixar vi det... såklart L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :