Bildoktorn...

... lägger strax min bil på operationsbordet.

Att vara anhörig och medberoende till sin egen bil är inte alltid så lätt... kanske finns det ett behov för att starta en självhjälpsgrupp till oss också... AB (anonyma bilägare)... jag tycker att det kan vara befogat... gör inte alla det som varit ute på en lite längre resa och inte riktigt är säkra på att bilen är riktigt "frisk"... ni vet det där tillståndet då man tycker sig höra "konstiga" ljud och skruvar ner radion för att höra bättre...

... detta tillstånd är väldigt stressande kan jag tycka... och det är inte ovanligt att jag får en klump i magen och börjar fundera i termer som... "kollade jag oljan sist"... "vad konstigt det låter på vänster sida"...


... min fiiiiina bil...

... jag kan också märka av hur svårt det kan vara att ha 100% tillit till bildoktorn... hur jag konstigt nog har en tendens att lyssna lite extra mycket när bilen nyss legat på operationsbordet... då hade det varit skönt att kunna gå på ett möte... träffa andra som kan känna igen sig och slippa känna mig så ensam om denna känsla...

... jaja... jag ska åka till Karlskrona om några timmar... och gå på ett annat självhjälpsmöte... hoppas det finns någon bilburen där som förstår vad det är jag pratar om...

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej min Vän !

Jag såg den allt igår.....................DEN behöver tvättas, juuuuuuuu

skriven
#2: peter

för fan... det var ju bara någon månad sedan jag tvättade den sist... den var ren i några timmar... suck... nån måtta får det väl ändå vara L...



(((kram)))

peter



skriven

Kommentera inlägget här :