Massor av tobak...

... har jag fortfarande här hemma.

Öppnade precis kylskåpet och blev påmind om att jag fortfarande väljer att vara rökfri... för det är precis som med drogerna... jag "glömmer" bort att jag egentligen är en rökare i allt längre perioder... när det gäller drogerna så har jag ju tack och lov mina möte där jag kan påmina mig om att jag är en alkolist och narkoman... och känna tacksamhet över att jag slipper peta i mig droger... ja helt enkelt stanna upp och se hur jag har det idag... och reflektera lite över vad min drogfrihet ger mig för vinster i mitt dagliga liv... för sanningen är ju att mitt liv är bättre på alla... precis alla område i mitt liv om jag jämför med hur det var när jag tvångsmässigt petade i mig sinnesförändrade medel...

... och det "glömmer" jag bort... bara för att jag tar min drogfrihet för givet... jag har inte haft några drogsug på flera år.

Då är det fortfarande lite annorlunda med rökfriheten... fortfarande så kan jag känna mig röksugen några gånger om dan... men det börjar smyga sig in en viss "glömska" här också... jag tänker mindre och mindre på att röka... och ibland (inte så ofta) kan jag sakna de första dagarnas intensiva focus på att inte tända en cigg... det var ju som värsta meditationen eftersom jag inte hade tid med någonting annat än att göra... en inte-grej... att inte röka tog all min tid *L*.

Det händer att jag känner en impuls som säger åt mig att tända en cigg... men jag gör fortfarande som jag gjorde första dagen... väntar 5 minuter till innan jag tänder den första... det funkar...

Kommentarer :

#1: Sniglon

Här har du en till som slutat röka;) Dag 3 utan en enda cigg, och inga andra nikotingrejjer heller. Jag tröttnade helt enkelt på att röka. Sedan ska jag resa om ca 1 år, det kostar ju pengar som jag sparar nu!



kan rekomendera frukt vid "sug".



Klart att jag gör sådana här saker då hela jag är ett kaos;)) Men det är då jag funkar bäst med sådant;))



Kram till Er Alla



Sniglon, numera rökfri sådan!

skriven
#2: Sniglon

En nackdel är att lukten kommit tillbaka, på gott och ont! Fan kan knappt åka i hissen längre, stinker ju fan om en del människor ju;) Jag har alltid haft ett enormt luktsinne, trots mitt rökande av både det ena och det andra. Men nu är det extremt bra;) Känner mig som Hannibal Lector ju!



Kram en Sniglon med super näsa

skriven
#3: peter

Woow vad häftigt... välkommen in i den rökfria klubben L...



... undrade lite vad du tagir vägen eftersom man inte kommer in på din blogg längre... men nu förstår jag... att vara rökfri är en heltidssysselsättning till en början L...



... jag blev jätteglad över att höra av dig igen... här i den lukfria cyberrymden L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Eva T

Hej min Vän !

Men dig ignorerar jag nu.

Sniglon tack, gudskelov att du är tillbaka.

Största kramen till dig.

skriven
#5: Sniglon

jag drog mig inte tillbaka på grund av rökfriheten. Sluta röka är lätt i sammanhanget tycker jag då;) Nej det beror på helt andra faktorer.;)



Eva. Er försvinner jag aldrig ifrån, kommer snart tillbaka. Håller på att hämta kraft i mig själv bara. Det är ju Ni som gör att jag orkar vidare, helt jävla sant faktiskt!



Kram och kärlek till Er alla



Sniglon som luktar nästan gott nu;)

skriven
#6: peter

Du är den viktigaste lukta gott människan i ditt liv...



(((kram)))

peter



skriven

Kommentera inlägget här :