Stress...

... är något jag behöver akta mig för.

Det är inte på det viset att jag blir vidare stressad av att ha mycket att göra... eller när det är full fart och brinner i knutarna... nä det är nog snarare som så att jag kan bli rätt lugn av att ha mycket att göra och inget jag stressar upp mig så mycket på...

... nä stress för mig är en helt annan sak... mer en inre oro över att inte ha gjort det jag borde göra... jag ska ge er ett exempel... jag har inte hunnit med att svara på komentarerna på denna bloggen... varken igår kväll eller idag (än så länge)... å nu så känner jag mig lite stressad över det... vilket inte är någon större fara eftersom det är något som jag kan åtgärda om några minuter... ska bara *L*... fixa en grej först... som skriva denna bloggen eftersom jag har bestämt mig för att få något skrivit varje dag här... en typisk stressgrej *L*.

Jo men så är det... jag kan bygga upp en massa stress av småsaker som jag behöver göra men skiter i... å det går snabbt... och är något som jag behöver ta på allvar för stress kan vara direkt farligt för mig... samlar jag på mig för mycket så finns det alltid en risk att jag överreagerar på något som inte har ett dugg med saken att göra... stress kan göra mig överkänslig... och inte fan vill jag reagera som denna killen... tror att han kanske...


 ... skämdes en liten aning när han lugnat ner sig. 

Stress kan vara farligt även för omgivningen... å skam är direkt livsfarligt för mig... sånt kan jag bli full på... å blir jag full kommer jag snart att vara påtänd... å sen är det igång... mitt missbruk... och då vet jag ju hur det blir... för då går det ju alltid åt helvete... så nä... inte idag... jag ska lägga mig drogfri vad som än händer.

Nu ska jag bara publicera detta... svara på några komentarer... sen har jag gjort vad jag behöver för att hålla stressen på avstånd denna dagen och kan ägna resten av kvällen till att slappa framför TV:n... helt nöjd med mig själv... för idag har varit en bra dag... att vara iväg och föreläsa är verkligen en gåva... jag vet precis var, hur och när... och den strukturen ger mig tillfälle att vara närvarande i många möten med andra människor... å jag gillar bägge sakerna... både närvaron och människorna *L*...  

Kommentarer :

#1: Elvira

Ojdå..en sammalika grej där..stress ÄR direkt livsfarligt för mig med har jag lärt mig..så nu tränar jag massor på att lära mig mina små fällor. Som du skriver, det behöver absolut inte ha med "en massa att göra" att göra..tvärt om..



Nä hörru, bli inte full, det blir inget bättre av..inte en enda grej..å tänk dig den baksmällan..huhhh



Kramis..å du, ge fan i att svara på den här;)

skriven
#2: peter

Nä jag tänker verkligen inte bli full... ser faktiskt inte någonting som lockar mig när det gäller alkohol... flippat egentligen när man tänker på att jag ju faktiskt är alkolist... också L...



... nä det var länge sedan jag hade några drogsug... peppar peppar...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :