11år...

... idag.

Ja jävlar... idag har jag då lyckats med att vara drogfri ett år till... och jag ska vara ärlig och säga att det har varit ett av mina enklaste år när det gäller knark och sprit... jag kan inte minnas att jag haft ett enda drogsug sedan jag tog min 10-års medalj i Köpenhamn förra året... ganska overkligt egentligen... jag är ju trots allt narkoman och alkolist så det är ju rätt naturligt att vara drogsugen... det känns konstigt men ändå helt självklart på något sätt att slippa det idag... det var alltså sant som de gamla rävarna sa när jag var ny... att min önskan att använda skulle försvinna.

Det innebär inte att jag har blivit "frisk" på något sätt... nä att tillfriskna för mig innebär ofta att jag får allt mer insikt om min sjukdom och det kan ibland kännas som om jag blir sjukare och sjukare hela tiden... det är verkligen en listig, stark och falsk sjukdom som drabbar oss på många plan... inte minst det andliga... det märker jag denna dagen... nu när jag ska åka in till stan och ta min...


... 11-års medalj.

Då kommer jag ju att hamna i centrum och jag funderar lite på vad jag ska säga redan (mötet är ju för fan inte förän i kväll)... och jag vet vad det är som händer... för lite har jag lärt mig om mig själv under dessa år som gått... och en sak är att min sjukdom vill få mig självcentrerad... och det är motsatsen till "Gudscentrerad"... vilket inte på något sätt är ett religiöst uttryck för mig... det är bara att jag inte stör mig så mycket på Gud-ordet längre... den tiden är över... ja herregud vad svårt jag har gjort det för mig genom åren...

... det blir fan enklare med tiden... och tid tar tid... jag börjar så smått haja det där snacket om tålamod och släppa taget... ibland kan jag t.o.m. tillämpa mig av det i mitt eget liv... inte så ofta som jag önskat men fan... det händer *L*.

En sak som jag alltför ofta "glömmer" bort och tar lite för givet är det faktum att mitt liv blivit bättre på ALLA områden sedan jag blev drogfri... precis ALLA område i mitt liv har blivit bättre... woow... ALLA.

11-år... ja jävlar... det funkar... big time...

Kommentarer :

#1: Alf-Enar Weije

Ok,jag lyfter på hatten och grattar idag också. Men du sa inget om du kommer till Örebro eller blir det en överraskning.

skriven
#2: peter

Tackar tackar... klart att jag ska till Örebro L... det blir inte lika mycket ballonger och cirkus runt oss i år men vi ska vara med på mässan...



... jag har hört att det finns potatismos även i Örebro L... så visst syns vi där.



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Grattis, grattis och grattis igen...............

Syns vi på fredag, kanske ?

skriven
#4: Sniglon

Hurra, Hurra, Hurra, Hurra! På din 11-års dag!



grattis och massor av fina tankar i present;)



Kram

skriven
#5: peter

Tack mina fina vänner... massa, massa tack L...



... och om du befinner dig i Stockholm på fredag så syns vi säkert på ett möte där... men skulle du mena i Halmstad så dröjer det ett tag innan du få se mig där...



... jag ska till Örebro, Stockholm och Kramfors så jag är på resande fot ett litet tag...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Anonym

Stort grattis. Önskar dig all lycka i världen! Stor kram

skriven
#7: peter

Tack... hoppas att jag får träffa dig i Halmstad snart L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :