Borta bra...

... men hemma bäst.

Jag håller ju på att spara stålar så att jag kan åka till Barcelona i augusti... och det innebär att jag tillbringar en hel del tid hemma i mitt...


... hus.

I vanliga fall så hade jag tillbringat denna helgen i Köpenhamn... det är något av en tradition... inte så mycket för att det har varit karneval denna helgen... visserligen så brukar jag väl hinna med en runda in på stan för att kolla den också... nä pingsthelgen är det alltid ett NA-konvent i Köpenhamn som jag brukar gå på... jag har massa fina danska vänner som jag träffar där... men i år så stannade jag hemma... får väl trösta mig med att det bara är dagar kvar till vårt halmstadskonvent... och att många av mina danska vänner också ska till Barcelona.

Jag trivs bra med att vara hemma... inte för att jag håller på att jobba häcken av mig i trädgården eller nåt sånt... nä det räcker att klippa gräset tycker jag... mina rabatter sköter sig själva... vadå...


... rensa ogräs?

Nä jag har annat att göra... idag har jag nästan skrivit klart mitt 7-steg... och jag gillar när både jag och blommorna i mina rabatter växer... det är lite av den harmoni jag kan känna hemma hos mig... helt gratis...

Kommentera inlägget här :