Det är resan...

... som är målet.

Jo så brukar det ju sägas... och jag håller med.
Befinner mig ju i stockholm för tillfället... och det är intressant på flera sätt vill jag lova... ta bara det här med att dra ner på kostnaderna och ta in på ett vandrarhem... på det billigaste sättet... dela rum med okända människor...

... det är spännande... helst när rummet är ca 4 kvadratmeter stort (vilket i praktiken innebär att det finns plats för en person i taget att stå upp i mitten av rummet)... och läslampan är trasig... jag ägnade mig åt en helt hopplös tävling igår... jag ville somna först... men att stress-somna sig själv är inte så lätt och inget jag rekomenderar eftersom det allt som oftast slutar som det gjorde för mig igår... man somnar helt enkelt sist av alla...inte alltför lätt eftersom rumskompisarna som man inte känner naturligtvis snarkar också (och man väcker ju inte gärna någon man inte träffat innan)... ett enda ord kan samanfatta denna billiga vandrarhemsnatt... LIDANDE.

Annars så är det rätt okej att glida omkring på stockholms gator och dricka kaffe på uteserveringarna i det vackra vädret... jag har gått lååååånga promenader i vår huvudstad...


... bl.a på söders gator och gränder...

... och när staden har kännts som för mycket stad för en lantlig kille som mig har jag hittat små smultronställe som påminner om hemma hos mig...


... grönt och fint.

Nu ska jag strax iväg på mitt andra möte för denna dagen... det är ju en otrolig gåva att ha dessa möten att gå på... och eftersom jag har varit med ett tag så träffar jag ju hela tiden människor jag känner... var jag än befinner mig.
Lite roligt var det allt idag när jag satt och tog en fika på söder... och tjejen jag hade ett förhållande med sist det begav sig sprang förbi... vi blev nog lika förvånade bägge två *L*... men det var skoj att träffa henne.

Jag har ingen aning om vad denna kvällen har att erbjuda mig... jag vet bara att ja ska göra mitt bästa för att upptäcka det... och jag har en liten reservplan... är faktiskt lite biosugen... för rummet på vandrarhemmet ska jag inte komma för tidigt till... nä så skoj är det inte där ... livet är en spännande resa... och det gillar jag...

Kommentarer :

#1: Alf-Enar Weije

Välkommen till Stockholm, tur med vädret. Vi sågs i Örebro, det var en bra mässa. Sitter själv på ett hotell i Solna och skall ha Länkkongress imorgon, skall bli kul.

skriven
#2: peter

Ja vilket kanonväder... jag har gått så att fötterna nästan blöder idag... snart så hittar jag rätt bra här L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :