Lugnet före...

... stormen.

Ja så kan det kännas på många sätt idag... och då är det inte bara...


... himlen i brännebassalt jag syftar på.

Nä jag tänker nog mer på vad som ska hända den närmsta tiden och hur jag ställer mig till det... det är läge att stanna upp i tillvaron och ta det lite lugnt... gå långsamt helt enkelt... inte alltid så enkelt när livet snurrar på i full fart.
Jag har precis kommit hem från Helsingborg där jag har varit och föreläst på en skola idag... som vanligt väldigt givande och jag är sååååå himla tacksam över att få träffa alla dessa underbara människor som lyssnar på mig... men det tar faktiskt på krafterna och jag blir fan riktigt trött efter två föreläsningar på en dag... håller jag på att bli gammal?

Nä helt ärligt så är det naturligtvis inget konstigt med att jag blir trött av att föreläsa... det är en annan sorts trötthet än om jag hade haft ett fysiskt arbete (jo jag vet vad jag pratar om... jag har faktiskt haft ett tungt fysiskt arbete)... denna tröttheten är mental... och jag får väl se det som ett gott tecken... att jag har något mentalt att bli trött av *L*.

Det måste ju innebära att jag kan ta mig lite tid i helgen till att sitta och...


... fundera.

Tror att det kan vara bra för mig... kanske t.o.m. ska ta hjälp av ett 7-steg för att hitta en riktning för mina funderingar... jag och min sponsor har ju faktiskt bestämt oss för att redovisa just detta steg på konventet i Halmstad om lite drygt en vecka... hupp... det ville jag ju inte veta just nu... men å andra sidan så var det ju precis detta jag behövde fundera fram... det är nog bra för mig att stanna upp lite i helgen och fortsätta fundera om det är något mer jag glömt... eller bara för att få träffa mig själv för en stund... det är ju en tanke väl värd att tänka på...

... och efter helgen så är det full fart igen... massa rådgivningar... föreläsningar... en resa till Jönköping... och en massa annat innan jag kan landa på konventet i Gullbranna... så ska det göras ett 7-steg får det fan ske här hemma i helgen... ska vi se... vilket var nu 7-steget?

"Vi bad honom ödmjukt att avlägsna våra brister."

Hehehe... gud har fan humor...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Ledsen att göra dig uppmärksam på att det blir nog att vänta med den 7 stegs redovisningen, den lär du väl knappast göra på en helg..........eller !

Kram

skriven
#2: peter

Va... hallå det är ju bara 21 frågor L... och handlar lite grann om ödmjukhet... är jag inte redan klar egentligen?



Vi får väl se... sätter jag mig bara ner så får jag väl se hur långt jag hinner... jag kan bara göra mitt bästa... och om livet vill så blir det väl som det ska bli... hur det nu än blir L.



Jag började skriva lite i steget nyss... det är ett flippat steg L... jag gillar redan det skarpt...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Stegarbete och Köpenhamn å kanske hinna........är du speedad eller ?

Stor kram

skriven
#4: peter

Köpenhamn fick jag till min STORA besvikelse strunta i... hade faktiskt inte råd heller även om det inte kostar så mycket att åka dit... nä denna helgen blir det till att gå i ide hemma i huset tillsammans med min yngsta dotter... och det är ju inte helt fel... gräsklippning... stegarbete L... och robinsson... och lite matlagning (idag blir det potatismos och falukorv L)...



... helt ärligt så är det en gåva att bo som jag... när jag vill spara pengar så stannar jag bara hemma och stortrivs...



... har du vägarna förbi så har jag faktiskt kaffe att bjuda på... i trädgården tillsammans med glass L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :