Lyxliv...

... lever jag.

Jag lever i ett totalt överflöd... på alla möjliga sätt... för det är lyx att kunna njuta av...


... nyponsoppa, kex och vispad grädde...

... medans jag väntar på att få ta del av lyxen att kunna få nya tänder.
Och under tiden kan jag njuta av den helt fantastiska lyx det är att glida igenom...


... bokskogen när man svänger av till mitt hus...

... för att inte tala om äventyren som kan vänta mig när jag stannar till vid min brevlåda för att ta del av den rent ekonomiska sidan av ett liv i överflöd... lyxräkningarna... det kostar att ligga på topp... men det värsta som kan hända när jag står vid min brevlåda är att jag kan förlora focus på nuet och börjar oroa mig för hur jag ska få tag i stålar till mina räkningar... sen... och "glömma" bort att det faktiskt bara är lyxproblem... för då kan jag kan missa att titta upp... och få syn på lite riktig äkta "på landet" lyx...


... skogens konung älgen som idag stod på min lilla lyxiga skogsväg.

Och nu så ska jag iväg och njuta av den fantastiska lyx det är att ha vänner... och den lyx det är att vi tillsammans faktiskt har en liten NA-grupp här ute i skogen där vi kan hjälpas åt att fortsätta vara drogfria och ägna oss åt lyxen att tillfriskna... det är verkligen en värdefull lyx att kunna fylla mitt inre tomrum med riktig lyx som får mina lyxproblem och lyxräkningar att kännas som en hanterbar liten parantes i mitt lyxiga lyxliv...

Kommentarer :

#1: Kicki

...men du e ju värd ditt lyxiga liv...för vi får ju som oftast tebax det vi ger...å du e ju en "hyvens" person i mina ögon...iallafall av det jag läser óm dig å vad du åstadkommer!!!...kramiz å fortsätt med ditt lyxarliv!! =)

skriven
#2: peter

Tackar, tackar att vara en hyvens kille är minsann inte fy skam L...



... och naturligtvis är vi alla värda att leva ett lyxliv... grejen är ofta som jag ser det att vi missar all lyx som vi har omkring oss... och det är ju synd L...



Det finns massor av lyx som de inte tar upp i lyxfällan på TV:n L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

Det är nog lätt att glömma bort hur bra man har det egentligen, man behöver nog bli påmind ibland och inte bara ta allting för givet.

skriven
#4: peter

Så sant, så sant... det är sååååå jävla lätt för mig att vänja mig med det drogfria och lyxiga liv jag lever...



... och jag tar ofta mitt liv för givet... synd eftersom jag mår rackarns bra av att stanna upp en sekund och se hur bra jag har det idag...



(((kram)))

peter

skriven
#5: camilla

visst det är ju lyx att kunna leva på en förenings pengar när dina egna inte räcker till.jag måste fråga dig för det sägs en del om dina förehavanden med nån förenings pengar,du som säger att du e tillfrisknad.och går nån kurs ska väl inte hålla på att fiffla med pengar,är det därför du alltid kan äta ute mm.stämer detta

skriven
#6: peter

Nej det är inte däför jag kan äta ute mm... L... det är enbart ett resultat över hur jag prioriterar i min alldeles egna ekonomi...



(((kram)))

peter

skriven
#7: camilla

jag undar eftersom jag följt din blog ett tag och läst alla dina bildoktorkostnader, du fixar tänderna, du e ute o reser, du spelar gol, flyger vingar och du måste ha en enorm bensinkostnad mm. jag menar allt detta kostar ju massor. du måste tjäna väldigt bra med pengar för att ha råd med allt detta.och så hade ju kronofogden okså varit på dig,jag fattar inte hur du får ihop det.och varför är det så många som menar att du använder föreningens pengar för egna saker. e allt bara ljug,för rykten kommer ju alltid från nånstans,ingen rök utan eld.

skriven
#8: peter

jag kan förstå att du undrar hur jag får ihop det rent ekonomiskt... och sanningen är ju att det får jag inte L... det är en ren katastrof för tillfället...



... men eftersom jag är drogfri så finns det massor av lösningar då jag har lyckats bygga upp ett förtroendekapital där människor vågar lita på mig...



... ta bildoktorn t.ex. som får vänta för tillfället (tack å lov så går det att snacka med honom och ta det på en längre avbetalning)... och den enda anledningen till att jag kan fixa mina tänder är att jag har fått backning ekonomiskt av en vän som vill hjälpa mig (det är också något som jag får betala när jag har pengar)... jag gör som jag alltid har gjort... skuldsätter mig... och dt ligger faktiskt lite skam i det (jag borde ju ha kommit längre eftersom jag har så lång tid tankarna).



Visst betalar föreningen för en massa... vi är ju en sådan förening som använder en del av våra pengar till roliga grejer som vi gör tillsammans... typ åker på konvent... spelar golf... boule... badar... flyger... ja allt möjligt som ser ut som fritid i de flestas ögon är faktiskt jobb för oss...



... jag har en enorm bensinkostnad och när jag reser i tjänsten så tar jag ut 18kr/mil... inte för resor till och från arbetet fast jag faktiskt har rätt till det... men till alla föreläsningar och andra jobbrelaterade resor tar jag ut reseersättning (såklart)...



... men sanningen är faktiskt att jag puttar in betydligt mer pengar i föreningen än vad jag tar ut när jag åker land och rike runt och föreläser.



Jag kan mycket väl förstå att det snackas om vad vi gör och inte gör i vår förening... kanske inte så konstigt eftersom vårt syfte är att ta bort behovet av oss själva genom att visa att det är skoj att leva drogfritt... och paradoxalt nog så blir vi fattigare och fattigare ju bättre det går för oss... att vi växer i antal deltagare innebär tyvärr inte att vi tjänar mer pengar...



... men du ska inte blanda ihop föreningens ekonomi med min... för det är tack och lov för alla inblandade inte samma sak.



(((kram)))

peter

skriven
#9: jens josefsson

tänk så många avundsjuka människor det finns,men jag vet att du är en av dom mest generösa,prestigelösa,omtänksamma, så stå på Dig skåning!kram på dig min gamla vän.



skriven
#10: peter

Helt jävla underbart att se dig här på sidan Jens... Woow L... nu blev jag glad...



... tack...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :