Potatismos...

... gillar jag.

Och det är ju bra på flera sätt... passar liksom in i mitt liv just nu... 0ch som pricken över i:et vågar jag påstå att jag är en rackare på att laga potatismos... riktigt riktigt bra faktiskt *L*.

Sen så tycker jag att finns det många fördelar med just...


... potatis.

Det är gott (när jag själv får laga till dem får jag väl stolt lägga till *L*)... jag blir mätt... och det är billigt.
Och just nu passar potatismos mig ypperligt... för även om jag nu håller på att fixa med mina tänder och ska vara väldigt försiktig med vad jag stoppar i munnen, så vill jag inte känna mig hungrig... jag blir fan ett monster när jag är hungrig... grinig, sur och allmänt otrevlig... potatismos eliminerar detta utan att jag behöver riskera att mina provisoriska gaddar ska gå sönder...

... och för tillfället så är mina utgifter större än mina inkomster och jag har helt enkelt inga stålar... hemgjord potatismos kostar nästan ingenting och när jag kombinerar det med att njuta av var jag befinner mig när jag är hemma, är det bara att låta tiden ha sin gång så löser sig det lilla... ska vi kalla det för "problemet"... det känns ju inte riktigt som ett problem att njuta i hemmets lugna vrå... nä verkligen inte... snarare som ett privilegium... jag är en rik människa på många sätt...

...och att ha det stora lyxen av att kunna bo hur billigt som helst ute i skogen långt ifrån någon som helst möjlighet att kunna handla någonting (av den mycket enkla anledningen att det inte finns en enda affär *L*) är mitt lilla trix när jag inga stålar har... då stannar jag helt enkelt hemma och softar... och låter tiden gå... och tiden är någonting annat här ute i skogen än i stan för mig... i staden finns det timmar och olika dagar... här ute på landet finns det mer av typ... dag, natt och årstider... det spelat inte så stor roll, har jag bara lite mat i kylen är det bara att ta det lugnt och vänta... och när jag väntat tillräckligt länge så har det kommit in nya pengar på kontot... det enda jag behövde göra var... ingenting... och ingenting här ute på landet kan vara hur mycket som helst... det är t.ex. helt gratis att just denna helgen se...


... mina liljekonvaljer slå ut i blom och dofta magiskt underbart...

... i år är det första gången sedan jag var 10 år som jag är rökfri och med ett mer utvecklat luktsinne kan lukta på dessa underbart doftande blommor... och imorgon räknar jag med fint väder... en bra bok (min läxa *L*) i en vilstol i trädgården... sen ska jag sitta där och under ett träd och lukta på blommorna...

Kommentarer :

#1: Elvira

suck

Så ska jag åxå bo en dag...med liljekonvaljer som doftar, å blåbär..å kantareller, precis runt husknuten..



Fattar inte riktigt hur du gör det, gissar att det är positiva linsen..men blev sjukt sugen på potatismos:))



Ha en bästa dag i ditt paradis på jorden!!!



Kram kram

skriven
#2: peter

Potatismos är rackarns gott L... tror nog faktiskt att jag ska lyxa till det "big time" idag och vispa ihop lite grädde och ta nyponsoppa med kex och grädde till efterrätt L...



... det är en oerhörd gåva att få bo som jag gör... jag är grymt tacksam över mitt boende för det är lyx på riktigt... alla årstiderna... hela året...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Sniglon

Potatis ÄR min favoritföda! I alla former. Har alltid ÄLSKAT just potatis. Känner mig som Håkan i bert böckerna ibland. Snart kommer ju färskpotatisen...Det är lyx! Alla talar om pasta och andra "nya" maträtter som ständigt kommer in i våra liv- men potatis, det är outstanding!



Säger som Vild-Ängel, du bor som i en saga, och så ska jag med bo en dag. Med ett stort potatisland;)



kram



P.s Jag har lite svårt att känna mig hemma riktigt på din nya, (väldigt fina) blogg- men det kommer;))



kärlek

skriven
#4: peter

Proppmätt... nu har jag tryckt i mig potatismos så jag håller på att spricka... jag älskar också potatis L... känner jag väldigt tydligt just nu L...



... jag ville göra min blogg lite enklare... visserligen så blir bilderna snyggare med grå eller svart bakgrund... men det är lättare att läsa svart på vitt tycker jag...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Anonym

Det tycker jag med;) Man är bara så van vid din gamla blogg. Kommer från en som byter varje vecka typ;))



kram

skriven
#6: peter

ja visst känns det konstigt med förändringar L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :