Att fylla år...

... är ingen större grej längre.

Nä det är nog fan mest lite "jobbigt"... ta bara det där att svara på sms och bo i ett hus mitt ute i skogen med en minst sagt bristfällig täckning... jag har faktiskt i princip slutat helt med att försöka svara på min mobil... det går ju ändå inte att prata eftersom det bara bryts... jag kan inte tänka mig något annat än att det är...


... brist på stora antenner som gör att alla samtal med mobilen här ute låter ungefär likadant...

-"hallå... hallå... hallå..."
-"*raspraspraspetraspärraspraspullstinarasprasp*"
-"hallå...hallå...hallå... hallå... HALLÅ... RING MITT HEMNUMMER!!!"
-"*raspraspva???raspraspsaduraspförraspkanduupprasprasp???!!!*"
-"RING MITT HEMNUMMER!!!"
-"*raspraspvarasp???rasprasp*"

"klick"

Det finns en sak som är ännu värre... en funktion på telefonen... telesvar... ring 888... ni vet där man talar in röst-meddelande... röst-meddelande som är helt omöjliga för mig att lyssna av här ute i skogen... tro mig jag har försökt... höll nästan på att gå vilse i jakten efter punkten där det skulle tänkas finnas en smula täckning... ren tur att jag hittade hem igen.

Med sms är det inte riktigt lika illa... de kommer fram... försenade visserligen... men de kommer fram... kruxet är bara att svara på dem... det kan ta en halvtimme... och väldigt många försök innan jag får iväg dem... oftast får jag ett felmedelande där det står...

..."Message was not sent, Try again?"

... å det gör jag... provar igen... många gånger... idag är det min födelsedag... och jag har många vänner (verkligen en gåva som jag uppskattar) som skickar sms... så jag får krupp av att det inte är bara att skriva tillbaka... skicka och så är det klart... efter ha testat i 20 minuter på att svara på ett (ett) sms... så tror jag faktiskt att jag väntar tills i morgon innan jag svarar... på ett ställe där det finns täckning på mobilen.


Eftersom jag inte gärna lämnar ut mitt hemnummer är min "vanliga" telefon tyst...

... så det är det lugnt att fylla år... jag blir grattad på facebook och det är hanterligt... konstigt att det fortfarade efter alla dessa år är lättare att ta skit än beröm... det sitter djupt... och jag kan tycka att det är skitjobbigt att bli grattad för att jag fyller år... visst blir jag glad över alla dessa fina massa människor som bryr sig... men jag tycker att det är jobbigt med förelsedagar, julaftnar och sånt... att få presenter är hemskt... jag blir jätteglad och skäms som en hund... samtidigt...

... ja att fylla år är tack och lov ingen större grej längre... och klarar jag bara denna dagen så är det ju ett helt år tills nästa gång... skönt...

... någon kanske undrar hur många år jag fyller idag... och det enda jag vet är att jag köper inte ljus till tårtan längre (om jag nu haft en tårta *L*)... det blir för dyrt...

Kommentarer :

#1: Gibitta

Grattis! Önskar dig ett fint nytt år!

skriven
#2: peter

Tack... L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Nina

Grattis!:)

skriven
#4: peter

Tack L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :