Båstad...

... är mer än tennis.

Som idag... då är det en stad som ska drabbas av mig... i en helt ny tappning... och det ska bli spännande att se hur det ska gå... flippat att det blir sån skillnad av att stoppa något i munnen... eller nja... om jag tänker efter så har jag ju rätt stor erfarenhet av att stoppa grejer i munnen... alla möjliga prylar faktiskt... det är ju något som jag kommer att prata lite om idag också... utan att stoppa något sådant (sinnesförändrande prylar) i min mun...

... för det är ju inte något kemiskt jag stoppat i min mun... men att inte kalla det för sinnesförändrande vore nog inte helt sant... för jag förändras i takt med mina tänder... det kan jag inte förneka... jag kanske tycker att jag är samma människa och det är jag väl... men jag förändras... på flera sätt...  

... mest till det yttre eftersom mina tänder har tagit fram min fåfänga på ett nytt sätt... men jag har märkt att när jag ändrar på mitt yttre så blir jag bemött på ett nytt sätt... nu är det förvisso inte så konstigt att jag kan märka av bemötandet av mig har förändrats... det är en stor skillnad på hur man blir bemött med eller utan tänder... allt annat vore en lögn att påstå... och det spelar roll hur du klär dig också... det har jag märkt nu efter att ha fått tänder i munnen... på gott och ont...

... för det är skitbekvämt att vara en tandlös pundare... det är inte vidare svårt att få människorna runt omkring mig att förändra synen på mig... från ufo till rätt normal... för som en tandlös pundare blir du oftast till en början bemött som... en tandlös pundare *L*... och det är kanon att starta där när jag föreläser... fördommar är underbara att leka med... och jag tycker att det är mycket svårare att se ut som "alla andra"... och det är lite som att börja om på nytt när jag ska föreläsa...

... tack och lov är jag väldigt trygg i Båstad... det är en underbar skola som jag har fått komma tillbaka till under rätt många år nu... och jag alltid lika mycket fram emot att få träffa dessa varma fina människor som jag lärt känna där... och det ska faktiskt bli lite skoj att se hur de reagerar när de får se mig...


... i min nya look med både nya tänder och en ny outfit...

... ja herregud... jag kommer ihåg för en herrans massa år sedan när min stil fortfarande var hemmamålade T-shirt och väldigt trasiga jeans... då var det en terapeft som sa åt mig att han tyckte att jag skulle förändra min utsida eftersom jag ju hade förändrat min insida... jag bara skakade på huvudet... förklarade för honom att han kunde ta sina fördommar och stoppa upp någonstans där solen inte lyser...

... hehe... det skulle vara skoj att visa honom min nya outfit...

Kommentarer :

#1: cecilia

hi hiii.. jaa så är de ju.. kläderna betyder mer än vi anar.. känner mej som en tonåring då jag yrar omkring o ska prova vilka kläder jag ska ha just den dagen.. L inte lätt alla gånger vill jag lova.. (((kram)))ps. va snygg du vart ju..

skriven
#2: Bekele

Din nya outfit...var fin!!

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Eller hej SnyggPeter..............vi var några stycken som påtalade detta redan för några år sedan.

Men men då var du så "trygg" i din mask att det krävdes rökning (rökridå) å trash för att "VågaDuga"

Idag kan du smälta in å hålla käft ibland.

Det är framsteg och tillfrisknande det.

Kram

skriven
#4: peter

Tack för era fina komentarer... det är faktiskrf ganska skoj med fåfänga L...



... och SnyggEva jag har de gamla kläderna kvar... och frysen full av tobak L... skillnaden är att idag är det JAG som väljer L... ja du fattar L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: anette

gud vad vacker du e mannen...<3<3 självklart kommer du att gifta dej med mej ju lermjukt

skriven
#6: peter

L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :