Bonden...

... är i stan.

Jo så är det... jag fick sällskap i bilen av min kompis bonden... han är inte med i någon TV-såpa... eller fan vet om han inte figurerade i TV-samanhang för ett tag sedan... nåt "vifixardittbröllopomdugifterdigiTVstukprogram" tror jag det var... men han var inte där som bonde.

Han är en rätt rolig kille bonden... och modig... för han har inte alltid varit bonde... nä han var en högst ordinär och vanlig rikspundare och kåkfarare... och det är väl ungefär så långt ifrån bonde man kan komma... men för ett gäng år sedan när han satt på Kumla så fick han för sig att göra ett uppehåll med knarket... tiden gick (han hade en volta på några år) och han hamnade på anstalten i Halmstad... och där träffade han andra människor som ville vara drogfria... och hittade till vår NA-grupp... 

... han hade väl inte bestämt sig för ett drogfritt liv den där dagen på Kumla när han tog beslutet om att vänta ett tag innan han petade i sig nästa drog... att punda på kåken är ju trots allt ingen höjdare... men väl ute i friheten så fortsatte han hålla sig drogfri... och det är då mirakel händer... som att hans dröm om ett litet rött torp på landet förverkligades... ett dragit kallt hus som han älskade vid första ögonkastet... å så köpte han en ko (jaja en handikappad tjur men ändå)... några hönor och en get... nu har det gått några år och han har fler kor, massa hundar och katter, geten och några nya hönor... de första hönorna åt räven upp trots att han var så snäll mot räven och matade den separat... ja vem kan man lita på?

Han är inte längre en kriminell pundare... han är en bonde som sitter i min bil och luktar... bonde... och visst är det hur jävla häftigt som helst... han var också ett "hopplöst fall"... men jag har lärt mig att det inte finns några hopplösa fall... och eftersom jag inte röker längre så kan jag känna det på doften i min bil...

... den doftar drogfri bonde nu...


...  en bonde (bonden på bilden har inget med texten att göra).

... men det gör inte han... nä han åkte till gymmet i stan så nu har han duchat och klätt ut sig till stadsbo och ska lära sig köra bil på en riktig körskola... för inte nog med att drogfriheten gjorde honom till en bonde... drogfriheten gav honom också friheten att ta körkort... på riktigt...

... ja han är fan ett mirakel som visat att allt är möjligt om vi bara plockar bort drogerna i våra liv... vi behöver inte vara pundiga kåkfarare för att göra förändringar... men han visar mig att jag kan göra precis vad jag vill med mitt liv... kunde han bli bonde... ja då är allt... precis allt möjligt... han är en hjälte i vardagen som vågar förändras och göra det han vill... en sann vardagshjälte...

Kommentarer :

#1: cecilia

hm va fint skrivet igen.. jaa han,du o flera andra ger mej oxå hopp.. jag har ju oxå tänkt att jag är en sån hopplös alkolist pundare som inte kan tillfriskna.. sen tittar jag runt mej såå ser jag flera knarkande alkolister som faktiskt har tillfrisknat.. då är de bara att ärkänna att jag hade fel.. kärlek till dej Peter o tack för att du o din blogg finns.. <3<3<3

skriven
#2: peter

Ibland så tror jag att det är vi som ser oss som de "hopplösaste fallen" som har störst chans att tillfriskna... kanske för att vi verkligen inte orkar knarka och supa längre...



... vi är mirakel som visar att det inte finns några "hopplösa fall"... shysst L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :