Jag sitter säkert...

... så länge som jag väljer att hänga med "vinnarna".

Det är jag helt övertygad om... till en början så hade jag lite problem med det utrycket... "vinnarna"... kanske som ett resultat av min svenska uppfostran... ni vet... "du ska inte tro att du är något"... "jantelagen"... det är inte alltid okej att vara en "vinnare" i Sverige... kolla bara hur snacket om Zlatan kan vara... i alla andra länder hade han varit jämförd med GUD... och behandlats som en sådan... utan tvekan... men nu är det inte Zlatan som jag tänker på när jag pratar om att bli en vinnare...


... nä det är faktiskt mig själv som jag tänker på... för jag vill vara en vinnare.

Konstigt egentligen... att det inte är riktigt okej att vilja vara en vinnare... men att vi väl alla ändå vill vara det... vinnare... eller?????

När jag skriver om att jag bör hänga med "vinnarna" så har jag några speciella mäniskor i tankarna... enkla men speciella... för de som jag valt att kalla mina vinnare är människorna som har en positiv livsyn... som gillar att le och skratta med magen... de som pallar att se folk i ögonen... och tycker om vad de ser när de tittar sig i spegeln... det är dem som jag vill umgås med...

... och jag är helt övertygad om att de smittar... om jag hänger med "vinnarna" så kommer jag också att bli en "vinnare"... och då kommer nästa "uppfostrangrej"... att jag på något underligt sätt är en "bättre" människa om jag lägger all min tid på att ta hand om människor som far illa... att jag ska lägga mitt focus på de som inte fixar livet på livets villkor... och det kan jag väl hålla med om... men jag har en idé om hur jag gör det på bästa sätt... nämligen ser till att hålla mig till "vinnarna"... jag tror på den enskilda individen... jag tror på att han/hon kan ta eget ansvar... och att det är väldigt viktigt att ta det ansvaret... genom att t.ex. välja "rätt" lekkamrater... väljer jag att leka med narkomaner så är risken uppenbar att jag börjar att knarka... vill jag bli drogfri så ska jag hänga med drogfria missbrukare... o.s.v. enkelt...

... vill jag må bra... så ska jag umgås med människor som mår bra... vill jag må skit så ska jag hänga med människor som mår skit... vill jag bli en "vinnare" måste jag våga umgås med "vinnarna"... för jag blir som jag umgås... och jag har inte nöjt mig med detta... nä jag har höjt insatsen genom att vara för drogfriheten istället för mot drogerna... att helt enkelt bli en del av lösningen istället för problemet...

... och faktiskt... jag är helt övertygad... jag tror på fullaste allvar att så länge jag följer denna vägen har jag ingenting att vara rädd för... då kommer jag att sitta säkert...


... det säger iallafall min GUD (som jag nu väljer att uppfatta honom).

Kommentera inlägget här :