Kaffefritt...

... är en idé som växer i mig.

Inte för att det skulle vara så himla nyttigt eller så... nä... jag fick idén av en klasskompis... han berättade att han lagt av med att dricka kaffe... och det var en sak som han sa som gjorde mig nyfiken på att prova ett kaffefritt liv...

... det var inte att han lovade mig huvudvärk under en längre tid... nä... det lockade inte mig ett endaste dugg... däremot berättade han att en av grejerna med att vara kaffefri var att han hade lagt märke till att han drack kaffe för att lägga locket på känslor... att han helt enkelt märkte en stor känslomässig skillnad...


... och det var då jag blev riktigt nyfiken på att prova ett liv utan kaffe...

... för det han beskrev var samma sak som jag märkte när jag blev rökfri... ett av mina mest märkbara resultat av min rökfrihet är att jag blivit känsligare... och att det i sin tur på ett paradoxalt sätt har gjort mig betydligt lugnare... hur konstigt det än kan låta... skulle ett kaffefritt liv göra mig ännu känsligare så är det verkligen värt att fundera på... jag är inte rädd för mina känslor längre och kan jag göra en praktisk handling (i detta fallet skita i att dricka kaffe) för att komma närmare mina känslor så kan det vara värt...


... att ha huvudvärk i några veckor... även om det inte är något som jag önskar mig...  

...att jag sen kanske får bättre aptit... snyggare tänder och sådana saker ser jag bara som ren bonus... ungefär som att mitt rökfria liv har gjort mig piggare och gett mig bättre kondis som en extra bonus... den största vinsten är utan tvekan den känslomässiga... jag är närmare livet idag och mycket lugnare än jag var som rökare... och visst är det lite nytt att bli känligare... nytt och helt underbart... och det kan visa sig på lite olika sätt t.ex. som...


... att jag gråter lite oftare när jag ser vissa filmer på TV:n... shysst...

Kommentarer :

#1: Anonym

Kaffe sägs kunna öka ångest också.....

skriven
#2: Anonym

Kaffe sägs öka ångest också.....

skriven
#3: peter

Det hade jag ingen aning om... men det låter logiskt...



(((kram)))

peter

skriven
#4: cecilia

hm alltså ..jag hajar de där med att utforska innan du förkastar.. men alltså du gör ju såå mycket hälsosamma saker såå att jag blir mörkrädd ju.. L jaa jag får väll skulla på att du har längre tid så slipper jag kliva i allt.. för de har ju du.. L kram vännen..

skriven
#5: peter

Jag dricker fortfarande kaffe... bara snöar lite på att ta en paus...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Linda

Hej hej :) Kikade in lite som hastigast. En gemensam vän hade länkat. Vilken fin blogg du har och va gott de är att få ta del av tankar och känslor, när dom skrivs i sinnesro! Kikar med all säkerhet in igen :)

Kram en vän i våran gemenskap :)

skriven
#7: Bekele

Tänk om du skulle ta bort allt som förhöjer, sänker, dämpar och påverkar känslolivet...

Då kan du sluta med ditt "bloggeri" o "springeri" med en gång.

Det finns en färg som heter grå med..



Kram

skriven
#8: peter

Grå finns i mååååånga nyanser L... och där finns det nog material att skriva om... tror jag...



... å varmt varmt välkommen Linda...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :