Lite kämpigt...

... med rutinerna.

Hade ingen lust att springa varken igår eller dag... vilket inte hindrade mig för att springa ändå... och nu är det faktiskt rätt intressant att springa in i skogen... jag har ju som ni vet hållt på några månader nu... och fått gåvan att hänga med lite i årstidsskiftningarna... en flippad resa vill jag lova... från prunkande (finns det något som heter så?) frodig sommargrönska... genom en minst sagt färgrik höst med sin friskhet och sköna temperatur... så grymt häftigt vackert...


...ofta har jag slagits av en helt underbar känsla bara för att det är så jävla vackert...

... och just nu är också en flippad tid... den supervackra hösten har liksom förvandlats till... bara... höst... en fuktig grå höst... och förvisso så har denna årstid också sin charm... en väldigt grå charm...

... och jag tänker göra mitt bästa för att njuta av den så länge som jag kan... för jag märker att mörkret faller att djupare och att dagarna blir allt kortare för varje dag... snart så är jag tvingad till att göra ett vineruppehåll av det rent praktiska skälet att det är för mörkt på morgonen för att springa...

... men än så länge så springer jag... fast jag inte har någon lust... och nu ska jag iväg på mitt yogapass... fast jag inte har någon lust... ibland är det lite kämpigt med rutinerna... och det får vara på det viset... huvudsaken är att jag kämpar mig igenom mitt motstånd... för jag är medveten om att det tar ungefär 100 dagar för att bygga upp en rutin... och typ 3 minuter att rasera den...


... hurra hurra nu är det yoga... och det ska bli... öhhhh... höst?

Kommentarer :

#1: cecilia

tycker att du är såå bra med att du håller i rutinerna.. får mej att inse att jag oxå behöver göra det som inte alltid är bekvämt men bör göras.. ansvar för de som är bra men drygt.. efteråt är de ju såå skönt då jag gjort de.. kärlek o kram på dej vännen.. Cecila

skriven
#2: peter

Jo så är det ju... gör vi det vi behöver göra först så är det oftast lite lättare att leva resten av dagen... och att leva "bara för idag" är himla enkelt... jag behöver inte fixa hela mitt liv på en dag... bara någon liten grej varje dag så blir mitt liv mycket enklare...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Bekele

Variation..variation...variation...

skriven
#4: peter

Jo men det är väl det som jag beskriver... nu är det massa variationer av... grått...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :