Lite stressad...

... känner jag mig.

Så nu är det dax att planera denna dagen så att jag slipper känna stress i min mage... har några mail att svara på... fakturor att skicka... ett möte... några telefonsamtal... och till råga på allt... så ska jag ju hinna blogga... och som med det mesta så är det handling som gäller... att tänka på vad jag borde göra hjälper inte... nä de tankarna gör mig bara ännu mer stressad... och får de ta över kan jag bli helt handlingsförlamad... och då kommer jag att få ont i magen...


... stress är ju nästan alltid saker som jag INTE gjort... och borde ha gjort... ni vet...

... att ringa det där samtalet... eller skriva ut den där fakturan... eller vad fan det nu kan vara för något som jag skulle gjort... helst igår... är inget som stressar mig medans jag gör det... nä när jag väl går till handling så känna det bara bra... stressen försvinner när jag aggerar och jag gör någonting åt det... allra helst när jag gör prylar jag inte vill göra... det finns massor att läsa om stress... som t.ex. detta som jag hittade på nätet när jag slog på stress...



Varningssignaler


Det finns flera varningssignaler som kan betyda att man är stressad på ett sätt som inte är bra. Tecken på att man är stressad kan till exempel vara att man

  • sover dåligt på nätterna
  • känner sig trött trots att man har sovit
  • ofta får ont i huvudet eller magen
  • spänner sig och får ont i nacken eller axlarna
  • får hjärtklappning
  • känner sig nedstämd eller får ångest
  • känner sig likgiltig och ointresserad av det som händer omkring en
  • lätt blir irriterad och arg över småsaker
  • har svårare att koncentrera sig och glömmer bort saker
  • känner sig rastlös och har svårt att koppla av
  • inte längre har lust att ha sex.

... men helt ärligt... det som jag behöver göra för att min stress ska försvinna är en plan för denna dagen... fundera ut vad jag behöver göra... idag... ta bort det som inte är viktigt... focusera på det som jag bör göra idag... och... helt enkelt...

... just do it...

Kommentera inlägget här :