Tvångströja...

... hade nog varit aktuellt.

Jag tänker på hur en hyfsat normal människa hade reagerat på att se mig skutta omkring i mitt eget hem... när jag är ensam hemma... jag är fullständigt övertygad om att det hade ringts ett samtal till det där stället där de har...


... skjortorna med jättelånga armar...

... och då menar jag inte att vi skulle ha dem för att leka i... vilket jag till min förvåning hittade ett ganska stort utbud av då jag letade efter en bild att illustrera denna bloggen med... jag tänkte inte så långt som att det fanns människor som gillade att klä sig i de skjortorna när jag skulle beskriva hur galen jag kan vara i min ensamhet... och det utan att behöva ta på mig en tvångströja... 


... inte ens frivilligt... vilket jag faktiskt tror denna killen gjort (ni ser väl hans leende)...

... säkert utan att se sig som galen utan istället övertygad om att han jobbade "frigörande" med sig själv... tillsammans med den medarbetare som väl måste till för att denna leken ska kunna funka... jag tänker inte ställa upp... tycker faktiskt inte riktigt om hans leende... och själva tanken på den leken... nä... det är inte min pryl.

Jag är galen i min ensamhet på ett helt annat sätt... visserligen har jag hört att det finns fler än jag som kan gå omkring hemma och prata med sig själva... men helt ärligt... pratar de en egen "hittepåtyska"... eller en otroligt högljudd "Bjuvskånska" med sig själva... 

... det gör jag... och ibland så kommer det ett och annat danskt ljud över mina läppar också... samtidigt som jag dansar över golvet... och då pratar vi väääääldigt utflippad dans... eller hopp... eller något annat som jag ALDRIG skulle visa någon annan... det händer faktiskt att jag skrämmer upp mig själv genom att tänka tanken på att någon skulle se mig skutta omkring pratandes på skånska och höra mig svara mig själv på... ja varför inte danska?

Är det bara jag som är helt utflippad i min ensamhet... mil ifrån att vara i närheten av min fysiska ålder... som en nyss utsläppt galning från ett dårhus... är detta normalt?

Kommentarer :

#1: Bekele

Du är inte "normal" men i ärlighetens namn så trodde du väl inte det....



Kram

skriven
#2: Eva Tva T

Hej min Vän !

Hi Hi Tack Bekele tack, tack.......

skriven
#3: Eva Tva T

Hej min Vän !

Å du Bekele, tack tack.....hi hi.

skriven
#4: Eva Tva T

Hej igen sa hon som både är Tva T och skriver två inlägg efter varandra.

Tvångströja här, kanske, eller vad säger ni, Peter å Bekele ?

skriven
#5: peter

Okej då kanske inte helt normal... men ändå inte ett endaste dugg annorlunda... hur nu det kan gå ihop L...



... skrattade du igenkännande åt tvångströjan... eller blev du bara lite sugen Eva?



(((kram)))

peter

skriven
#6: cecilia

hi hiii hm svårt att erkänna.. men såå här då jag snackar oxå med mej själv då o då.. blir de för jobbigt så ringer jag en vän.. de finns dom som varit med .. o vet ni de är lika pratglada som jag.. hi hiii..ett tipps hitta en pratglad vän..

kärlek..kram..Cecilia<3

skriven
#7: peter

Jo det skulle jag nog också kunna göra... ringa en vän alltså... men fan det är ju när jag pratar med mig själv som jag får de svar som jag vill ha L...



(((kram)))

peter

skriven
#8: Bekele

Eva T borde ha handbojor.... :)

skriven
#9: peter

Å en sån där grej som man stoppar i munnen L...



... eller???



Nä det tycker jag inte... nu bara skojade jag... jag gillar att ha er bägge här på bloggen...



(((kram)))

peter

skriven
#10: cecilia

de fina med min pratglada vän är att han är som mej ju.. känns som om han ger mej de svaren jag behöver ju..de rätta svaren som jag behöver på min resa.. tack Peter.. kram Cecilia..

skriven
#11: Lena K-stad

Tack för att jag får känna att jag inte är ensam i det som du kallade det "galenskap", jag gör likadant (fast kanske inte skånska el danska :) ) och känner mig inte det minsta galen utan snarare levande och mänsklig. Det kanske gör mig ännu mera "galen" när jag tycker det är helt ok. Vad tror du ?

skriven
#12: peter

Underbart att få vara galen tillsammans med er L... utan tvångströja är jag väl tvungen att påpeka L...



... vi behöver nog alla ha bekräftelsen att vi är okej som de vi är... och vad skoj att höra av dig här på bloggen Lena (nu blev jag glad)... ja jag är tacksam för alla andra som jag lär känna på den spännande tillfrisknanderesan också såklart... det är verkligen en flippad resa L...



... vill ni att jag ska skriva det på danska, skånska och tyska också?



(((kram)))

peter

skriven
#13: Alex

haha du är inte ensam om detta

skriven
#14: peter

Det är lite skojigare att vara "galen" tillsammans med er...



(((kram)))

peter

skriven
#15: Nina (ja, du vet...)

Jag gör precis lika flippade saker när ingen ser och hör mig:) Det är okej att vara lite galen.

skriven
#16: peter

Jag tror jag vet L... kanske är det allt annat än galet att vara lite galen L...



... bara en tanke...



(((kram)))

peter

skriven
#17: cecilia

hihiiii jaa så fint med en sida med lika urflippade människor som mej.. jaa Peter kan du ta de på danska är du snäll.. skulle vara roligt att se.. (((kram))) till er alla..Cecilia

skriven
#18: peter

Vi är fan inte ens galna... L... skrämmande men sant... på danska... öhhhh... vi tar det en annan gång L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :