Vinterdäck...

... är det som gäller nu.

Ska strax sätta mig i bilen och rulla över den till min granne... för sån tur har jag... min däckkille bor inom synhåll (ja nu när löven trillat av träden kan jag faktiskt se bort till honom) och har till råga på allt humana priser när han byter till vinterdäck på min bil... känns lite grann som att jag för en gångs skull är ute i precis rätt tid... det är visserligen fortfarande plusgrader... men jag vet hur snabbt det kan gå... jag har ju bott här i några år nu... och skulle inte bli ett endaste dugg förvånad över att vakna i morgon bitti...


... till ett sådant här landskap... det har hänt förr... här hemma i Brännebassalt...

... så det känns himla bra att ha fixat däcken innan jag sätter mig framför TV:n ikväll... 19:00 är det avspark... Barcelona mot Real Madrid... woow... vilken match...


... heja heja Zlatan...

Kommentera inlägget här :