2680 meter...

... är arbetsnamnet på min bok.

Jag har ju en dröm om att någon gång i mitt liv få skriva en bok... och att jag överhuvudtaget har en blogg beror ju på att jag vill lära mig att skriva... för helt ärligt så vet jag inte riktigt hur man gör... jag är bra på att läsa böcker men det är ju en helt annan sak...

... detta är ingen ny dröm för mig... nä långt därifrån... jag har faktiskt börjat skriva på en bok en gång för väldigt länge sedan... jag tror faktiskt att en av mina äldsta vänner kan dra sig till minnes hur vi skrattade så vi låg dubbla och knappt fick luft åt detta försök... och det berodde inte på att det var en bok fylld av humor... nej för fan... tanken bakom den boken var minst sagt seriös... själva idén var vardagsrealism... med viss anknytning till missbruk...


... och som en väldigt seriös författare så började jag med att... dricka mig skitfull...

... och då menar jag... skitfull... sen började jag skriva... med en STOR röd tuchpenna på ett pyttelitet block... jag fick ner en början på första bladet... sen däckade jag...

... det var någonting om att en full snubbe vaknade på spårvagnstationen på Frölunda torg i Göteborg... men själva skrivandet fick stå tillbaka för en närmare djupgranskning av fylleriet... naturligtvis i konstnärlig anda och helhjärtat... för säkerhets skull så gjorde jag även en grundlig undersökning av narkotika också när jag ändå var igång... och fan... sånt tar tid... så även för mig... men jag lärde mig massor om hur man super och knarkar... seriöst...

... nu vet jag inte om jag kommer att ha så stor använding av dessa färdigheter i min tänkta bok... jag vet bara att jag efter ett snack igår med en medmänniska fick en spark i rätt riktning... och att jag idag har fått ett arbetsnamn på min dröm... 2680 meter... som är sträckan jag springer varje dag... så vem vet... det kanske blir vardagsdramatik ännu en gång...

Kommentarer :

#1: Bekele

Haha... :)

skriven
#2: peter

Heja Sverige...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :