Aj...

... det gör ju fan ont.

Det var skitlänge sedan jag hade ont i tänderna... men nu när min bedövning släpper så känner jag... smärta... fan... det var jag inte beredd på...


... när jag lät min tand-doktor rota runt i munnen på mig...

... det slipades och fixades i min underkäke... och jag kände ingenting när jag var där... mer än att jag inte kände någonting... alls... mer än att jag var bedövad... och inte kunde skölja utan att dregla... eller prata utan att sluddra... vilket var lite jobbigt när jag var hos tandteknikern som ska tillverka mina tänder... för att kolla vilken färg jag skulle ha på gaddarna...

... tänk er själva... om ni skulle få välja fritt vilken färg ni ville ha på era tänder... en sida i mig ville ha kritvita hollywood-bissingar... men mitt förstånd sa åt mig att det nog fan ar listigare att fråga expertisen... d.v.s. hon som ska tillverka tänderna... så med hennes hjälp så har jag nu valt lite lagom frächa gaddar... och hon sa att hon skulle göra dem i lite olika färger... och jag valde tillit... att hon vet vad det är som funkar...

... för att jag ska bli snyggpeter... på riktigt *L*...

... men just nu så upplever jag sanningen i ett påstående... "vill man vara fin får man lida pin"... och det är väl inte hela världen... ont i tänderna har jag ju haft förut... men det hade jag visst glömt... minnet är väääääldigt kort när det gäller jobbiga grejer... för mig iallafall... för jag säger som den gamle ryske författaren... "varför gå i lera och sörja när man kan gå på hal is och ha det glatt"...

Kommentarer :

#1: Yvonne

Det gjorde ont I MIG av att titta på den bilden...

har man tandläkarskräck så har man =(

skriven
#2: peter

Jag trodde länge att jag hade tandläkarskräck... och att det berodde på att det gjorde ont... men det var inte sant... dels så gör det inte så ont när jag är där (möjligtvis före och ibland lite grann efteråt) jag tyckte bara att det var himla otäckt att någon rotade mig i munnen...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Yvonne

precis! jag VET att det inte gör ont, jag VET att min tandläkare är en toppengo tjej och hela mottagningen andas lugn och harmoni med levande ljus och soft musik...

och efteråt känner jag mig jättedum som hade sån ångest i flera dagar innan

men det hjälper inte. jag går inte dit frivilligt ändå.

i mitt tidigare liv måste jag ha varit tandtroll

skriven
#4: peter

Jag har gjort det till en ritual att jag läser min läxa i väntrummet hos tand-doktorn... det tar bort en hel del av det jobbiga för mig... sen är hela tandläkarvistelsen oftast en andningsträning för mig... lååååånga andetag lååååångt ner i magen... L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :