Älgjägaren...

... vinkade glatt tebax.

Jo så var det... jag har ju varit lite nojad för att springa ut i skogen nu när älgjakten dragit igång... och imorse så sprang jag då på den första älgjägaren... jag vinkade till honom och han vinkade glatt tebax...

... inte alls den reaktionen som jag hade hittat på mellan mina öron... för jag hade ju naturligtvis redan sprungit på denna jägare i mina fantasier som finns mellan mina öron... och då var det minsann ingen glad jägare jag sprang på... utan en sur och vresig galen mördare med vapen i handen...


... som hatade mig för att jag störde hans jakt...

... så visst blev jag lite förvånad över att jägaren var en väldigt vaaaaanlig och trevlig snubbe... som tog sig tid att le mot mig och vinka lite glatt...

... Gud är god...

Kommentarer :

#1: Bekele

Inget större drama under din lilla löprunda... Du får maskera dig till älg.

skriven
#2: peter

Dramatiken låg i det helt oväntade... vetskapen om att inte veta vad som händer nästa runda fast de till det yttre ser exakt likadana ut...



... verklighetesdramatik på hög nivå L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Det var idag det ja, som han log......;)

Vänta tills du sprungit där några mornar på rad när han sitter på pass.

Då du, då laddar han kanske bössan, å då är det inte ÄLG han är ute efter ;)

Kram

skriven
#4: peter

Inte en chans... det är bara i mina fantasier som jägarna är elaka människor... L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :