Anna Anka...

... och jag har något gemensamt.

Jo ni läste rätt... jag och...


... Anna Anka har en historia gemensamt... tack och lov inte som ett par...

...nä det är ingenting sådant (det hade VERKLIGEN varit något att skriva om *L*) utan vad jag tänker på när det gäller vad vi har gemensamt så är det genom... en plats... en för mig mycket mycket mörk plats... Bjuv.

Och jag hörde att Anna Anka kommer från Bjuv... jaha tänkte jag... det förklarar ju en hel del... jag har visserligen missat det mesta av Anna Anka-grejen... bara fått höra små brottstycke... som att en tjej ska tycka att det är okej suga av sin kille innan han drar till jobbet... eller någonting med att hon ska se till att vara snygg också... vårda sin kropp eller någonting sådant...

... om jag har helt fel får ni gärna rätta mig...

... och när jag bara hör sådana grejer om Anna Anka så är det ju rätt så enkelt att dömma henne... tycka att hon är rätt blåst... men så fick jag se att hon kommer ifrån Bjuv... och då blev det helt plötsligt en helt annan sak... för mig... jag hamnade känslomässigt i den hålan för en sekund... ingen trevlig stund ska jag få be att påpeka... och visst förstår jag att min uppfattning om den hålan är min... och att det med all säkerhet finns en helt annan sanning när det gäller... Bjuv...

... men jag undrar om hon gått i skolan där... denna skola från helvetet om ni frågar mig... där jag lärde mig allt om mobbing... den "hårda" vägen... praktiskt... och det var inte jag som slog... nä jag var så livrädd när jag gick i den skolan så att slå tillbaka fanns inte för mig... och jag tänker vidare... stackars Anna Anka... att växa upp i den byn måste satt djupa sår i hennes själ...

... och jag fattar... jag kan ha fel... för min sanning om Bjuv... är bara min... men jag delar en sanning med Anna Anka oavsett hur den ser ut och hur den har upplevts av oss... och det är sanningen om att ha varit i Bjuv... kanske t.o.m. samtidigt... och jag tror inte att någon människa kan komma ur den upplevelsen utan någon form av psykisk eller fysisk skada...

... eller så är det jag som blev så skadad av min mobbing... att jag inte riktigt kan släppa taget... om Bjuv... herregud...

... hjälp mig Anna Anka... berätta för mig att INGEN kan växa upp och bo i Bjuv utan att ta skada... snälla... snälla... säg att det var ett trauma för dig också... att det var där du blev tvingad att suga av killarna innan du gick till plugget... att det var där du fick lära dig att utsidan är... allt... snälla Anna Anka... ge mig en anledning till att jag blev den jag är istället för den jag skulle blivit... och att den anledningen heter... Bjuv...

Kommentera inlägget här :