Kraftwerk...

... sitter jag och lyssnar på i mina hörlurar.

Jag har väl aldrig varit en stor fan av Kraftwerk... men det är flippat att ha dem i lurarna när jag skriver... ja riktigt flippat faktiskt... jag brukar inte lyssna på musik överhuvudtaget när jag skriver... men just nu så slår jag på tangenterna i takt med musiken... woow...

... jag kunde ju inte låta bli att söka på Kraftwerk... och vad hittade jag då... om inte en väääääldigt flippad hemsida... jag rekomenderar ett besök på...


... http://www.kraftwerk.de/ ... helt utflippad... jag gillar *L*...

... Spotify öppnar nya världar för mig... Kraftwerk är ett resultat av Spotify för mig... för jag vet fan inte vad jag ska börja söka på när jag letar musik... det blir liksom för mycket för mig... jag pallar ofta inte mer än lite i taget eftersom det finns ett sådant gigantiskt utbud... hur ska jag kunna välja?

Okej jag har ju alltid mina Buddha Bar sökningar... det var inte så mycket Buddha Bar på Spotify... men det gör ju inget jag har nog fan har det mesta på min dator redan... eftersom jag har fastnat på just den musiken i några år...

... det var likadant med mitt läsande för ett gäng år sedan... jag fick en bok av min pappa i julklapp...


... av Fjodor Dostojevski... 

... och då var det kört... i över 10 år läste jag ingenting annat än hans böcker... det är först nu för några år sedan som jag har börjat läsa "vanliga" böcker igen... hans böcker är verkligen mästerverk... vilken snubbe... det spelar ingen roll att hans böcker skrevs för över hundra år sedan... de är helt tidlösa... och ibland så kan jag inte låta bli att plåga min omgivning med citat från honom... av typen... "varför gå i lera och sörja när man kan gå på hal is och ha det glatt"... eller... "hellre egna lögner än andras sanningar"... ja ni fattar... det finns hur mycket som helst från den snubben.

Det är lite skoj att skriva till musik... jag vet inte riktigt var jag hamnar när jag skriver... det blir en resa i sig... när jag började skriva detta inlägg så skulle det handla om autobahn... så blev det inte som ni ju märker... för autobahn har ju inte ett skit med ryska författare och Buddha Bar att göra... lite, lite, handlar Spotify om autobahn faktiskt... för det var ju där jag hittade kraftwerk... och låten som dånade i mina lurar när jag började skriva... var... ja just det...

... autobahn...


Kommentera inlägget här :