Banken del 2...

... var det idag.

Jag var ju på banken i förra veckan... och jag tycker faktiskt att deras intresse för att kunna hjälpa mig hade ökat... markant... från iskallt till svalt... och det känns... skitbra *L*.

Jag förstår mer än väl att banken kan tänka sig bättre kunder än mig... men jag blir samtidigt uppriktigt glad över det mycket trevliga och respektfyllda motagande jag fick idag... killen jag snackade med vet vem jag är och vad jag sysslar med... och jag ska ju ärligt säga att skulle jag mot all förmodan få låna pengar av banken så beror det inte bara på att jag har...


... mitt hus som säkerhet...

... nä det räcker inte för mig... jag har för mycket betalningsanmärkningar på mig... man lånar inte ut stålar till människor som har kronofogden efter sig... det spelar ingen roll att jag skött min banklån i alla dessa år... för mina betalningsanmärkningar visar att jag är en snubbe som inte är att lita på... rent krasst ekonomiskt... och visst... jag kan bara hålla med... jag är inte den killen som en bank ska låna ut pengar till... punkt slut.

Men jag håller ändå tummarna för att de ska fatta ett oväntat positivt beslut... att killen på banken ska kunna förmedla att banken kan lita på mig... att jag är en kund som idag tar ansvar och betalar mitt lån... och att jag därmed är en inkomst för banken i många år till... en säker investering helt enkelt... för det är ju vad det handlar om... en bank är ingen social inrättning som hjälper människor som mig... en bank är en affärsidé som vill tjäna stålar... och mitt uppdrag idag var att förmedla till dem att jag är den investeringen... och att mitt hus är en säkerhet som täcker deras risktagande... och att de vågar ta chansen att tro på mig...  

... och det känns fan bra att jag gjort mitt bästa... mer kan jag inte göra... jag har tagit mitt ansvar och gjort vad jag kan göra... nu får jag släppa taget... 


... och lita på en kraft starkare än mig själv... Gud som jag väljer att uppfatta honom...

Kommentarer :

#1: suzanne

har du inte provat att göra en skuldsaneringsansökan? det gjorde jag och dom är mycket hjälpsamma! kommunen har gratis ekonomirådgivning som hjälper till med allt. kramen.

skriven
#2: peter

Det är en tanke som jag tänkt och jag har kollat in lite på den linjen... och nästa steg är att ta kontakt med en ekonomisk rådgivare där... jag vill bara prova alla tänkbara vägar... och misstänker att mina skulder har sjunkigt så mycket att det kan vara svårt för mig att få igenom en skuldsanering...



... den som lever får se L...



... tack för tipset...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :