Banken...

... fick besök av mig idag.

Tänkte att jag skulle få dem intresserade av att göra lite affärer med mig... deras intresse var... svalt... ja närmast iskallt faktiskt.

Jag har ju skulder hos fogden och några inkassobolag... och när man tittar på det så skulle det ju vara billigare att lägga alla skulder på ett ställe... och här tänkte jag mig... ja just det... banken där jag redan har lån...


... de blir säkert glada...

... av att se en av sina kunder tänkte jag... men tydligen så tillhörde jag inte deras önskekategori när det gällde affärspartner... mina referenser som alkolist... narkoman... och med en hel hög betalningsanmärkningar imponerade inte en enda sekund på banktjänstekvinnan jag pratade med... ja hon försökte t.o.m. tipsa mig om en helt annan långivare...

... men skam den som ger sig... jag bestämde en tid nästa vecka med en bankkille som känner mig... och jag håller tummarna för att det ska gå lite bättre än vad det gjorde idag... fan när jag för första gången blev kund i denna banken så hade jag redan betalninganmärkningar... men på den tiden så kunde man gå in till bankdirektören i den lilla byn där jag bodde... titta han i ögonen och ta ett lån med en handskakning som säkerhet... snacka om tillit...

... och vet ni vad... jag har strulat med mina betalningar när det gäller det mesta... kronofogden och inkassobolagen har fått mycket att göra... men förutom mina privata skulder som jag faktiskt lyckats sköta (nätt och jämt) så finns det bara en skuld som jag aldrig har misskött... och det är min skuld till banken... ett handslag är trots allt ett handslag...


Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Lycka till. Kram

skriven
#2: peter

Tack... jag kan ju iallafall göra mitt bästa L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :