Bilhelvetet...

... testar min Gudstro.

Hur ska jag annars tolka vad som händer... "plopp" tror jag det lät... eller egentligen så lät det nog fan ingenting... inte ens ett "plopp"... och det oroar mig... sist min bil la av lät det inte heller så mycket... den bara la av... och då blev det dyrt... kam-kedjan... kanske lät det pyttelite... ett litet, litet... "plopp".

Idag så stannade jag vid det sista rödljuset innan jag kommer fram till mitt jobb... lägger i ettan... släpper upp kopplingen... rullar iväg... och möjligtvis... väldigt tyst... ett litet, litet... "plopp"...

... och så står jag där... mitt i korsningen... och motorn går... men det hjälper inte... för hur mycket jag än växlar, trampar på kopplingar och gasar... så rör sig inte bilen ur fläcken... jag står still... konstigt nog så känner jag mig lugn där jag står mitt i korsningen... kliver ur min bil och puttar den... ensam... förbi rödljus och massa bilar... in till kanten där jag parkerar och sätter på varningsblinkers...

... jag knallar bort till mitt jobb (100 meter bort) och snackar med en kille som har kommit ner till oss... han har bil.. dragkrok... och jag har ett rep...


... vi kan bogsera bort min bil till vår parkering där jag undersöker den.

Det som skrämmer mig lite denna gång är min erfarenhet av... ett knappt märkbart... "plopp"... och när jag kryper under bilen så... ser jag inga fel... och jag känner hur jag ännu en gång får lägga min vilja och mitt liv i händerna på Gud (som jag uppfattar honom)... som även denna gång visar sig i formen av min...

...bildoktor...


 


Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Växellådan ! ?

Kram

skriven
#2: Judith - kaos och annat

"Plopp"ljud i bilen e inget bra! ;-)



Min bil gasar för sig själv. Inget bra det heller. Antingen full gas eller så inget och så dör den!

Bildoktorn ska visst byta någon ventil eller nåt men nu har jag väntat en vecka.... Jä--a bildoktor att ta tid på sig att fixa hem grejer.



(Så ja, andas lugnt och fint nu. Tålamod var det!!!)

skriven
#3: peter

Nja det kan vara en drivnågonting säger expertisen... vi får se vad bildoktorn säger...



... bildoktorerna får jag behandla som mina tand-doktorer... med tillit... jag kan inget om tänder... eller bilar... så jag släpper taget och låter mina doktorer veta att jag litar på dem L...



... tålamod är vackert L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :