Fotbollsfebern...

... har slagit till med full kraft.

Senast Blåvitt spelade mot Halmstad BK så satt jag och lyssnade på en radiosändning samtidigt som jag tittade på en animerad variant av matchen... tecknade prickar med nummer på... typ ett datafotbollsspel... ett väääääldigt gammalt dataspel... inte alls den grafik som dagens spel har... nä... men det var lite charmigt att lyssna på radio... typ 1950-tals stuk... Ingemar Johansson boxaren ni vet...

... men jag har fixat så att jag kan se matchen direkt på TV imorgon... det får vara hur charmigt som helst med en radioröst... men nä... här går gränsen... denna matchen vill jag se... och visst är det häftigt att minnet är kort... att jag bara vågar ladda upp för ännu en fotbollsmatch efter Danmarksmatchen... har ju knappt hunnit hämta mig efter den chocken än... hua hua... men va fan... nya tag... friska tag... vårat lag...


... heja heja heja... heja Blåvitt...

... fotboll är fotboll... ja jävlar... för den som inte är intresserad av detta fantastiska spel så måste det te sig helt vansinnigt att denna sport kan röra upp så mycket känslor... det finns länder har gått ut i krig efter en fotbollsmatch... ja herregud... eller att utgångspriset för en biljett till matchen imorgon (förvisso inklusive tågbiljett från Stockholm) var 5000kr... där börjar budgivningen... jag kan tänka mig att de svartabörshajar som vågade satsa på en direkt avgörande match gnuggar händerna nu... de kommer att göra sig en rejäl hacka...

... ja det finns mycket man kan tycka om fotboll både på ont och gott... att det handlar mycket om pengar beror ju på att det finns ett sådant gigantiskt intresse runt hela vår värld för denna globala sport... och det kan man ju också tycka en massa om... fotboll är stort... oerhört stort... men fotboll är också en sport som förenar människor från ALLA kulturer... ALLA länder... ALLA folkslag... ja jag kan idag känna gemenskapen med ALLA...

... utom AIK såklart...

Kommentarer :

#1: Bekele

När det är risk för att missa en tung match kan man unna sig att köpa den: http://www.csports.se/

skriven
#2: peter

Jag ääääälskar den nya tekniken L... för det här är verligen en tung match... den tyngsta på lääääänge i svensk klubbfotboll...



... blåvitt ska bara ta den... sen kvala in till CL... och ta revanch på Barcelona... kommer du ihåg att de vann med 3-0 mot Barcelona i föregångaren till CL... mästarcupen... sen förlora de på straffar i Barcelona... i semifinalen ja herregud... Roland Nilsson brände sin straff... ojojoj... det var tider det L... den första då de vann med 3-0 var jag på... live på gamla nya ullevi...



... heja blåvitt...



(((kram)))

peter

skriven
#3: cecilia

så bara för att jag är AIK.are så är jag inte sämre.. hoppas att ni unnar mej glädjen för mitt lag.. kärlek..kram..

skriven
#4: peter

Tyvärr... där går gränsen L... men kärlek kan du få... inte AIK...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :