Glädje...

... kan vara...


... att IFK Göteborg spelar en avgörande guldfinal på söndag i allsvenskan... och jag kan bara föreställa mig den glädje jag skulle känna om...


... Tobias Hysen avgjorde den otroligt spännande upplösningen på årets allsvenska.

Men glädje kan ju vara sååååå mycket mer... ett Zlatanmål är ju inte heller att leka med... för att inte tala om...


... en blomma från en nöjd besökare på VågaVa...

... ja glädje kan vara mycket... ofta glömmer jag nog bort många av de saker som skänker mig stor glädje... kanske för att det finns så mycket som jag kan glädja mig åt om jag nu väljer att se livet från den ljusa sidan... för jag kunde ju lika gärna valt precis tvärtom... plockat fram offerkoftan ur garderoben och lidit mig genom dagarna... av alla möjliga anledningar... som att Sverige missade fotbolls-VM... eller att grannen inte räfsat upp sina löv i trädgården (tack och lov inget som jag kan störa mig på eftersom mina grannar bor för långt bort).

Glädje är ofta ett val för mig... precis som tacksamhet... och dessa två passar verkligen bra ihop... när jag tänker på allt jag har att vara tacksam för så kommer ju glädjen som ett brev på posten... så mitt lilla trix för att kunna välja glädje istället för den slitna offerkoftan (den använde jag ju flitigt när jag var aktiv narkoman) är att hitta min tacksamhet... och när jag nu skriver om det så kan jag ju påminna mig själv om allt det där som jag tar för givet många dagar...

... som att jag ju faktiskt är drogfri idag och inte har någon som helst lust att peta i mig droger... egentligen inget annat än ett gigantiskt mirakel om jag tänker efter... det är inte så himla många narkomaner som inte är drogsugna... men helt ärligt... det är många år sedan jag hade ett drogsug...

... eller att jag har ett hus att bo i... varmt, skönt och mat i kylskåpet.

Jag skulle kunna räkna upp massor av prylar här som ni säkert förstår... men just idag... så väljer jag... öhhhhh... fotbollen *L*... och... okej då... en sak till... en viktig... kärleken till...


... LIVET...

Kommentera inlägget här :