Goda idéer...

... kan förverkligas.

Ja det finns resurser för att kunna förverkliga goda idéer... och idag så har jag fått med mig massor av idéer och goda råd... för jag har varit på...


... Allmänna Arvsfondens årliga seminarium.

Och det blev en väldigt positiv upplevelse... det handlade inte om att tigga pengar... nä istället så fick jag klart för mig att det finns en möjlighet för människor att förverkliga sina drömmar... att jag bor i ett land där man kan få hjälp att göra bra grejer... och att det finns massor av människor som gör skitbra saker tack vare att det finns denna möjlighet att söka medel av Allmänna Arvsfonden...

... jag var på seminarium och mina ögon tårades... för jag blev rörd av vad jag fick se... hur människor med ett...


STORT
hjärta...

... kan göra skillnad... och hur VÄRDEFULLT det är... ta bara killen som hade jobbat i äldreomsorgen... han var egentligen en kille som gillade att göra animerad film tillsammans med en tjej... och de fick en idé... att låta de gamla på hemmet göra en film... så de skickade in en ansökan om att få genomföra sin dröm som ett projekt... så den 27 november är det premiär... på en animerad actionfilm gjord av gubbarna och tanterna på hemmet... den äldsta var 97 år... och när jag såg glädjen i deras ögon... då grät jag...

... idag är jag både glad och stolt över att vara människa...

Kommentera inlägget här :