I natt så drömde jag...

... om kärleken.

Och jag blev förvånad... jag var inte beredd... först så ville jag bara vara kvar i drömmen... jag gillade känslan hur mycket som helst... och hela dagen så har jag haft den här drömmen med mig... inte för att jag kommer ihåg så mycket av den mer än själva känslan... och det var en känsla som jag kunde känna igen... ni vet den där känslan när det bara säger...


... klick... klockrent klick... man VET att det är kärlek (och att man är chanslös *L*)...

... och i drömmen handlade det inte om besatthet eller dysfunktionellt... nä tvärtom det var som att komma hem... direkt... fullständig trygghet och kontakt... och ni vet hur det är i drömmen... upplevelsen är minst sagt levande... så jag har svårt att släppa denna dröm... och det förvånar mig...

... jag trodde liksom att jag var klar med den biten... att jag fastnat i mitt väldigt trevliga och mysiga självboliv... jag trivs ju alldeles förträffligt med att leva ensam i mitt hus i skogen... det är sååååå himla skönt att få rå om mig själv och inte behöva fundera så mycket mer på det... inte ha någon klump i magen och en känsla av att någonting är fel... fy fan för den känslan... den är fruktansvärd och jag har lovat mig själv att aldrig... aldrig behöva uppleva den igen...

... eller att känna kraven på att svara "rätt" växa i mig när jag får frågor som...

"-Märker du något?"

"-Ehhhh... har du klippt dig?"...

... det brukar vara ungefär 50% chans att den går in... det finns liksom oftast bara två allternativa svar på den frågan... att hon har klippt sig eller satt upp nya gardiner... men det kan jag faktiskt leva med... *L*... men klumpen i magen vägrar jag att acceptera... inte en chans... här menar jag allvar... på riktigt...

... men inatt i min dröm så fanns det ingen klump... och jag vet att den drömmen kan vara sann... trodde bara att jag var klar med den biten i mitt liv... eller nä... nu ljög jag... jag trodde nog att det skulle dröja lite längre innan jag började drömma om kärleken i tvåsamheten... för jag vet att det var en dröm som kommer att gå i uppfyllelse... som drömmar gör i min drogfrihet... allt jag önskar ska jag få... det blir inte alltid som jag planerar... men det blir... och dra på trissor... jag börjar gilla min dröm... ja jävlar, det gör jag...


... och "denna gången ska det bli annorlunda" *L*... såklart... (kärlek på kinesiska kanske?)

Kommentarer :

#1: Bekele

Den där "klumpen" är bara ett tecken från Gud att du har nåt du behöver jobba på..min gissning är självKÄNSLA.

Fast det är klart lever du självbo-liv så slipper du ju det...



Kram

skriven
#2: peter

Tänkvärda ord av en löparkung... respekt...



(((kram)))

peter

skriven
#3: peter

Och för att prata om någonting helt annat så tog jag upp springeriet idag igen efter två dagars vila...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Bekele igen..

Grattis...

Jag vilar mina smala etiopiska ben åxå :)

skriven
#5: peter

Vila inte för länge bara... typ hela tiden dygnet runt L... det går ju rätt snabbt att rasera sunda rutiner...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :