Inlåst...

... får mig att inse hur lyckligt lottad jag är.

Och då menar inte jag att slippa sitta i fängelse eller något sådant... nä... jag är sååååå himla tacksam för att jag fattar vad de håller på med... att jag förstår när det pratas om känslor... att jag kan känna med killarna...


... i TV-programmet inlåst som går på 4-an på torsdagar.

Jag känner igen mig i deltagarna... de pratar mitt språk... och med mitt språk så menar jag sånt som jag en gång i tiden tyckte var nördigt och lite fjolligt... ja ni vet... tacksamhet... kärlek... skam... rädd... allt det där som jag idag vet är mänskligt... men som jag för en massa år sedan gjorde allt för att dölja... för det var inte så tufft att vara tacksam... helt omöjligt att visa rädsla... och otänkbart att erkänna min skam...

... för jag ville ju vara en tuff kille... en fräck snubbe... och det jobbigaste med den tiden var att inte visa alla andra hur jag egentligen mådde... hur rädd jag var... och hur värdelös jag kände mig...

... idag så pratar jag samma språk som killarna i TV-serien... och känner mig inte längre konstig och värdelös... nä idag vågar jag känna mig BÅDE... rädd och värdefull... samtidigt... fan vad häftigt... och så himla massa bra det känns att bli rörd av killarna på TV:n... att kunna känna med dem...

... och veta att det finns hopp...

Kommentarer :

#1: Hillevi

Tycker att programmet Inlåst på TV 4 är riktigt bra, var väl lite skeptisk till hela iden innan det hade börjat, tycker inte riktigt om när TV ska exploatera barn som mår dåligt. Men efter att ha sett det några gånger har jag ändrat uppfattning, jag tycker att dom äldre killarna gör ett jättebra jobb, dom både avskräcker och stöttar killarna, antar att dom kanske känner igen sig själva hur dom var i den åldern. Det är nog verkligen rätt personer att få dom yngre killarna att fatta vad dom håller på med och att dom inte har någon framtid om dom inte ändrar på sina liv.

skriven
#2: Bekele

Jag tycker åxå det är ett bra sätt för grabbarna. Förstår mig inte på de negativa åsikterna om programide´n. De har inget att förlora...bara att vinna. :)

skriven
#3: peter

Jag kan bara hålla med er... om så bara en av killarna hoppar av sin utstakade väg mot ett liv som kriminell narkoman och väljer ett bättre och mer värdigt liv så är det en jättevinst... för alla...



... sen tycker jag att det är shysst att man i detta program visar att de äldre killarnas erfarenheter kan vara ovärderliga om de används på rätt sätt... heder åt dessa killar som bryr sig om killarna med hela sitt hjärta...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :