Jag fattar inte...

... varför det är så viktigt att hitta syndabockar.

Idag när jag läser tidningarna efter förlustmatchen mot Danmark så skriks det ut... hatet... naturligtvis med värsta största... KRIGSRUBRIKERNA... tidningarna säger åt mig att allt... precis allt...


... är Lars Lagerbäcks fel... möjligtvis är Isaksson också inblandad... och att de är värdelösa...

... ja så går tongångarna... allt beror på att någon gör fel... Lagerbäck... Isaksson... linjemannen... ja ni förstår... eländes elände ska helst förklaras med att hitta en syndabock... och vissa är mer utsatta än andra... och att Lagerbäck har varit ledaren som tagit lilla Sverige till fem raka mästerskap är inget som det skrivs om idag... nä idag så är han syndabocken... det är han som jag ska hata för att jag är ledsen för att Sverige inte vann igår... sinnessjukt om ni frågar mig...

... för med lite perspektiv så var detta en av de bästa fotbollsmatcher jag sett på länge... den hade fan allt... kamp... nerv... chanser åt bägge håll... jag tycker faktiskt att Sverige var skitbra... och med risk för att få Zlatanhatarna på mig så har jag sällan sett honom bättre i landslaget... vilken lirare... världsklass...

... Nä jag tycker att det var en bra match mellan två bra lag... jag gillar inte resultatet men jag har inget behov av att hata någon för att jag är ledsen... det känns fruktansvärt tomt med ett VM utan Sverige... för jag har ju blivit bortskämd med att vi alltid är med i mästerskapen... tack Lagerbäck och alla som gjort detta möjligt... för det är fan en bedrift... och det var väääääldigt små marginaler mot oss...

... hade Zlatans klack till Henke blivit mål eller inspelet från kortlinjen godkänts så hade rubrikerna varit helt annorlunda... minst lika stora... om inte större... och då hade det inte funnits några syndabockar... bara hjältar...

... kolla bara på den här killen... alla var rörande överens om att han var en sopa som tränare... och borde avgå... omedelbart... men i 93 matchminuten vände allt...


... och ännu en gång är Maradona... Hjälten... för många är han faktiskt... GUD...

... finns det någon människa som inte berörs av fotboll... som fortfarande tror att det handlar om att 22 killar springer och jagar en boll... ojojojojoj... fotboll är sååååå mycket större...

... nu är jag ledsen och sorgsen... tom och trött... det känns ungefär som en seperation från en kvinna jag älskat... det hade kanske varit enklare att hata... men nä... jag är tacksam för den tid som varit... den ger mig hopp om att det finns fina upplevelser kvar för mig... både då det gäller kvinnor och fotboll... jag vill tacka alla kvinnor, fotbollslandslaget och Lagerbäck för ALLT som ni gett mig...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Ja just det, en massa killar som jagar en boll.

En "industri" som omsätter så sjukt mycket pengar så det bara svindlar. En "industri" som KOSTAR så mycket i form av skador på folk och döda ting. Som tar så mycket säkerhetsfolk från ställe där det borde satsas mer. Kostnader, pengar och resurser som kunnat användas till "bra" saker. Dvs bättre än fotboll...........bara min åsikt.

En positiv sak med dig är i alla fall att du inte hatar.

För då hade du säkerligen kunnat uppvigla till en riktigt huligankoloni.

Kram.

skriven
#2: peter

Jag kan förstå att du inte förstår... det är ju svårt att förklara känslan av att cykla till någon som aldrig cyklat... fotboll är någonting mycket större än... fotboll...



... en känsla... ett språk... GUD... ja det är svårt att förklara...



Hade du följt med oss till Camp Nou när vi var i Barcelona så tror jag du kanske hade fått se en skymt av vad det är jag menar... kanske...



... vart jag än kommer i världen kan jag kommunicera med hjälp av en fotboll... det är STORT...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej igen min Vän !

Jag behöver inte ens en boll. Det räcker med MIG.

Kram

skriven
#4: peter

Nä... dig vill jag inte sparka på...



(((kram)))

peter

skriven
#5: peter

Men jag kan lova dig Eva att är det någonting som vi har gemensamt så är det att det är fler som förstår fotboll än oss... många fler L...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Judith - kaos och annat

Men som sagt....varför måste hela tiden en syndabock utses???

Varför måste alltid i vilken sport det än är (lagsporterna värst) förbundskapten eller lagkapten or what ever dom är avgå så fort det floppar?

Varför ska alltid alla besserwissrar döma ut hela laget och alla? Gör det bättre själva då för h-vete!



Asså jag kollar inte fotboll eller annan lagsport men Zlatan och Henke, dryga skitungar som aldrig verkar hålla när det väl gäller. Varför i hela världen hyllas dessa till gudar????

Alla andra i laget då???? Det är väl för sjutton gubbar en LAGsport!!!!



Men dahhhh....så trött jag blir!!!



Orka!

skriven
#7: peter

Zlatan ÄR Gud... punkt slut L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :