Lyckligt lottad...

... vet jag att jag är... väääääldigt lyckligt lottad t.o.m.

Ännu en morgon så vaknade jag och kände jag mig lite... "off"... och ännu en morgon så var jag på väg till en föreläsning med denna känslan... jag har inte varit så himla mycket på G den senaste tiden... inte haft någon större lust att träffa människor överhuvudtaget... och då är det verkligen tur att jag har det jobbet som jag har på VågaVa... för här har jag inte en chans att komma undan...

... det är liksom lite svårt att föreläsa utan att gå emot min känsla som säger att jag ska isolera mig... inte bara svårt... utan helt omöjligt... och det är sååååå himla häftigt att känna hur jag växer varje gång jag går emot min känsla som säger att jag ska stanna hemma och dra täcket över huvudet... så tack till er som lyssnade på mig idag... så att jag slapp isolera mig med mina egna tankar... det är guld för mig att ha denna möjlighet... att få stanna upp och verkligen förstå att det "bara" är en känsla... och att jag inte behöver styras av den... fan vad jag är rik och lyckligt lottad... det är en verklig gåva att slippa vara någon annan än mig själv... att slippa göra mig till utan bara kunna slappna av och ta del av värmen och kärleken som möter mig... varje gång jag föreläser... helt fantastiskt... varken mer eller mindre... bara... helt fantastiskt.

Och inte blev det väl sämre av att jag fick bekräftelse... inte bara genom alla vackra och värdefulla människor som lyssnar på mig och låter mig... bara vara mig... nä idag så begåvades jag även av en present...


... i form av en smaskig chokladpresent... ja jag är verkligen en lyckligt lottad kille...

... och rik på riktigt.

Kommentarer :

#1: susanne

Hej Peter, du är så himla härlig!! Ville bara säga det!!kramar Susanne

skriven
#2: peter

Tack!



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :