Min bästa vän...

... äggklockan.

Vilken fantastisk uppfinning den är... äggklockan... den får mig att göra storverk... förvisso så visar den mig just nu att jag har ganska exakt... 2 timmar... 10 minuter... och 22 sekunder kvar... tills jag lyckats med dagens STORA MÅL... mina 3 timmars städning...

... nu har jag kaffepaus... och jag gillar inte fusk så jag har... givetvis...


... stoppat tiden.

Min äggklocka har redan förgyllt min dag... det är ju den jag tar tiden med då jag springer... och ni som följer mig vet ju att lördagar är mina springfortutanattgåenendameter-pass... det är på lördagar jag tävlar... hela mina veckor är egentligen en enda lååååång uppladdning för lördagstävlingen... brännebassalt open... jag borde kanske döpa om rundan till "brännebassalt privat" så att det inte kommer någon idiot som springer samma runda och slår mitt världsrekord... hemska tanke...

... men jag tror nog att jag ska få ha min runda ifred... den startar ju faktiskt inne i min hall... för där ligger äggklockan... själva hjärtat i springeriet... så jag både öppnar och stänger dörren som en del i min runda... trots att det finns sekunder att tjäna där... en av de svåraste passagerna på min springrunda är faktiskt då jag ska forcera min hala trappa och kasta mig in i hallen för att stoppa tiden... rena hinderloppet om ni frågar mig... jaja mycket snack om ingenting... vad jag vill säga är att jag imorse ännu en gång slog världsrekord... 

Visa träningspass:

brännebassalt open
Joggare: peter jacobsson
Datum/tid: 17:e Oktober 2009 - 10:00
Träningstyp: Löpning - Tävling
Distans: 2,57 km
Tid: 00:13:21
Snitt: 5:12 min/km
Kommentarer om träningspasset:
VÄRLDSREKORD!!!!!


... och det känns ju bra... nä nu är kafferasten slut... och ett nytt världsrekord väntar på mig... att städa i 3 timmar... jag räknar inte städningarna när jag var aktiv pundare... de kunde vara väldigt lääääänge... och resultaten var ibland häpnandsväckande... som att en vägg kunde flyttas... eller ett kök... ja herregud... det fanns ingen hejd på galenskaperna... 

... men det är ju en helt annan historia...

Kommentarer :

#1: Bekele

Jag ser att du har snabbare tid per km än mig...när jag sprang mitt första marathon. 42 190 m på 1 timme 57 min 22 sek.

Jag kan bara gratulera dig..

skriven
#2: Bekele igen..

Eeehh..en rättelse: tiden var 3,57,22 såklart.

skriven
#3: peter

Grattis!!!



Och häng inte läpp för att du inte har kommit upp i min standar än när det gäller km-tiden... jag tycker att du är duktig ändå...



... och kanske ska vi inte jämföra våra banor... jag vet att jag springer en rätt tuff bana... men å andra sidan är ju din en liten smula längre... visserligen bara 39620 meter... men ändå... L...



... så grattis... jag kan riktigt känna hur du flåsar mig i nacken L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Bekele

Jag välkomnar dig upp på Galgberget för lite praktisk löpträning. Jag kan peppa dig till din första 5 km på säkert 35 år. :)

skriven
#5: peter

Vad som helst bara du håller dig borta från min "Världsrekordsbana"... för jag är ju inte dum L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :