Nära döden...

... tröttheten har slagit till med full kraft.

Jag sitter och nästan somnar i bilen på väg hem... sååååå jävla trött... och det är nog bara att konstatera... det är en nära dödentrötthet... på riktigt... någon annan förklaring finns inte... jag är så gammal... och även om jag hoppas på att jag har en bra bit kvar av mitt liv så närmar den sig...


... döden...

... jag kommer närmare och närmare döden för varje dag som går... och det är ju förvisso ett helt naturligt tillstånd som startade i samma stund som jag föddes... tillståndet kallas i folkmun för... livet...

... och är enligt mig väldigt ofta ett väldigt spännande äventyr... fyllt av möjligheter för den som så önskar... och visst kan jag vara väldigt tacksam för att jag kommer att dö... inte så att jag längtar... nä verkligen inte... men vetskapen om att jag ska dö gör mig medveten om att jag lever...

... nu ringde telefonen... det var leffe som inte tänkte låta mig skolka från kvällens NA-möte i Lidhult... det är väl ändå fan att jag har människor runt mig som bryr sig... som vill att jag till råga på allt ska ha en bra kvallitet på mitt liv också... inte bara leva... utan leva gott...

... jaja... okej då...

Kommentera inlägget här :