Pussattacker...

... och spionskandaler.

Ja det händer grejer i konungariket Sverige... och efter att ha gjort lite efterforskningar så har jag nu uppdaterat mig på de stora händelserna i vårt land... och jag har fastnat för två... denna killen är tydligen ingen duvunge fick jag lära mig efter att ha sett på reprisen av... "bonde söker fru"... jag har ju inte sett så mycket av den serien men ändå lyckats med att bilda mig en helt felaktig uppfattning...


... av den här bonden...

... jag trodde att han var en ovanligt blyg bonde... men ack vad jag bedrog mig... här snackar vi om en ulv i fårkläder... ett nytt begrepp har fötts... han har genom att kasta sig över damerna myntat uttrycket... pussattacker... smaka på det ordet... mmmm... han är inte att leka med...

... sen har det visst också visat sig att vår kära spionromanförfattare och i mitt tycke en av de största besserwisserna i vårt land... också var spion... något som han givetvis har toppenbra förklaringar för... såklart...


... för vi pratar ju om Jan Guillou... machomännens machoman...

... han hade till skillnad från alla andra spioner givetvis lite bättre och ädlare syften med sina kontakter med KGB... att han fick betalt var ju bara för att lura de dumma ryssarna... något som han naturligtvis var rätt man för... är det bara jag som börjar tröttna på den snubben?

Nä hellre en rakryggad bonde som kör med pussattacker... än en tvivelaktig besserwisser som tror sig vara smartare än...


... GUD enligt min uppfattning...

Kommentarer :

#1: Maria Josefsson

Den gubben har aldrig varit min favorit.Aldrig läst en bok av honom och har inte tänkt heller. Så till sist kom det fram vilken liten råtta han är. Ärlighet varar längst. Kanske även han kommer på det någon dag.

Ha det Skåning :)

skriven
#2: peter

Jag har läst några av hans böcker... och hade väl en period när jag tyckte att han gjorde bra grejer...



... men sen blev han liksom för mycket "tuff hjälte" tyckte jag... och hade aldrig fel... någonsin...



... däremot så tyckte jag att bonden var rätt intressant L... ja hela programmet faktiskt... och jag satt och funderade vad alla som blir utröstade tar vägen... söker de fortfarande bönder?



(((kram)))

peter

(skåningen L)

skriven
#3: Maria Josefsson

hihi

skriven
#4: peter

L

skriven

Kommentera inlägget här :