Spotify...

... har trillat in i min dator.

Och som vanligt när jag ramlar in i en oas fylld av möjligheter så blir jag som förlamad... tack och lov så har jag alltid en utväg när det gäller musik... och den vägen verkar ta mig fan kunna växa hur mycket som helst... det är rätt många filer *L*...

... jag pratar om Buddha Bar...

... för ett gäng år sedan så hade jag besök av en tjejkompis... och hon hade med sig en skiva... Buddha Bar 3... och hon öppnade en helt ny musikalisk värld för mig... det tog några dagar... sen var jag helt såld... och det är jag faktiskt fortfarande... i min bil så har min CD gått sönder... på så sätt att det går inte att få ut CD:n som ligger i... som tur är så är det en Buddha Bar skiva så den går att lyssna på... om och om och om och om och om igen...

... så nu när min vän la in Spotify på min dator så sökte jag naturligtvis på Buddha Bar... och det känns rätt okej att skriva detta inlägg till tonerna av...


... Buddha Bar Sunlounger 2009.

Annars så kan jag ha lite svårt när det blir för mycket att välja på... känna mig en aning stressad av valmöjligheterna... inte så att jag önskar att jag bodde i Nord-Korea... där det väl inte finns några valmöjligheter överhuvudtaget... nä jag vill inte vara utan möjligheterna att välja hur jag vill leva mitt liv... nä då tar jag gärna tacksamt emot möjligheten att kunna välja fritt på Spotify...

... å vad vet jag... Spotify kanske finns i Nord-Korea också... men jag tvivlar på att de har någon Buddha Bar där... och då menar jag inte musiken utan själva stället... jag tror det började i Paris... och jag har varit där... jag gick in och fick reda på att jag var lite tidig... de hade inte hunnit öppna för dagen än...


... men här befinner jag mig faktiskt utanför Buddha Bar i Paris.

Ja tänk om min tjejkompis hade vetat vad hon satte igång hos mig med sin Buddha Bar skiva... och hur tacksam jag är för det idag... så att jag slipper sitta framför min Spotify som ett ufo... utan istället lite lätt världsvant vet precis vad jag ska söka på... och ännu en gång får en upplevelse som jag kan njuta av...

... så dagens tips blir....

... Buddha Bar
Sunlounger 2009...

... och luta er tillbaka... och... njuuuuut...  

Kommentarer :

#1: Elvira

Duuu....om jag är riktigt snäll o söt, kan inte du bjuda in mig då? blink

För visst är det så att man måste få inbjudan dit?



Kram kram

skriven
#2: peter

Jag vet inyte riktigt hur det funkar... men det är nog som du säger att man ska få en inbjudan... grejen är att jag inte har en aning om hur jag fixar det... det var en kompis som fixade detta till mig... å när jag lyckas knappa in mig på sidan står det som följer...



Invitations

You have 0 invitations left.



... och det ser väl inte så bra ut... eller?

Kanske för att jag inte betalar något...



Om jag knirpar ut ett sätt så är det väl klart att jag bjuder in dig... såklart...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Elvira

Aha..så bakslugt, måste man betala där också, med andra ord..?

Sicken fräckhet;))



Men tusen tack för "såklart-tanken":)



kram kram

skriven
#4: peter

Jag är inte 100%... men det kan vara så... jag behöver inte betala för att ha tillgång... men å andra sidan så har jag reklam... men jag blev inbjuden av en vän och har ingen aning om hur jag kan bjuda in mina vänner...



... kanske är det genom att betala... vem vet?



(((kram)))

peter

skriven
#5: Alex

jag trixxade runt det där med inbjudan när jag grejjade din peter :)



men du som gillar lite meditativ musik..

kan jag verkligen rekomendera Shpongle, finns på spotify :) ett av dom absolut bästa o skickliga musiker inom den genren, luta dig tillbaks o njuuuut, vi ses kram Alex

skriven
#6: peter

Jag ska omedelbums söka på Shpongle för att utforska vad de har att ge mig... och jag hoppas att du läste detta Elvira... det finns trixiga lirare bland mina vänner L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :