Stegräknare...

... är en för mig helt onödig grej.

Och gissa vad jag köpte mig idag... ja ni behöver inte ens en gång gissa... mycket riktigt... en...


... stegräknare.

Och under en mycket kort stund så tyckte jag mig göra en god affär... jag gick in i sportaffären för att kolla in vad de hade för fräcka tekniska prylar för oss som springer... jag hade hört talas om helt fantastiska apparater... den ena mer avancerad än den andra... så jag var naturligtvis väldigt nyfiken... nu kanske det fanns en möjlighet att förnya min...


... tidtagningsapperatur och inte sååååå avancerade äggklocka...

... byta ut den mot tidtagare med inbyggd GPS... pulsmätare... och med möjlighet att lägga in allt på min dator för att bygga program för min träningsrunda... diagram och prylar lockade mig... så det var med viss förväntning jag stegade in i affären... och visst... det visade sig att det fanns en hel uppsjö av tidtagargrejer... och mycket riktigt så var den ena mer avancerade än den andra... men till slut fick jag inse att det mest avancerade var trots allt priset... man kunde köpa en tidtagargrej med ALLA... jag menar verkligen ALLA... tillbehör... för typ 4000kr... 

... och det var betydligt mer än vad min äggklocka kostade... och jag fattar väl fortfarande inte riktigt hur det gick till men helt plötsligt så stod jag med en stegräknare i handen... betalade med glädje 230kr... gick ut ut affären och tyckte att jag gjort en bra affär... 

... och nu sitter jag här och undrar vad jag ska med den till... en stegräknare... ??? 

Kommentarer :

#1: Judith - kaos och annat

Hahahaaha.....

Och varför skrattar jag? Jo, för igenkänningsgrejen!

Jag köpte en likadan som den du har på bilden.

Använder jag den längre? Näe!

Tog inte långa stunden förrän jag la den åt sidan. Skittråkigt ju och stämde inte alls. Bortkastade pengar.

Däremot hittade jag jogg.se som har kartor som ajg kan klicka in min egen runda på och på så sätt mäta en masssa.

Pulsen skiter jag i för nog fan vet jag att jag har en puls.... Och stegen, jag vet hur långt jag springer och då skiter jag i antal steg.



Men nog förundras jag över mig själv att jag inte har den sten kollen utan kan släppa det! :-)

Jag joggar och är satans nöjd med det! :-D



Det viktigaste av allt som jag lägger dyra pengar på är dojjorna!!! Det är A o O vid löpning.

Resten är typ, "man tager hvad man hafver!



Men lycka till med din fina nya stegräknare. Du kanske finner större glädje i den än jag gjorde. Min ligger på hallbordet bara....



Kram



skriven
#2: Bekele

Hm... det verkar som du är på väg att utveckla dina 2680 m på nåt sätt.

skriven
#3: peter

Utveckla vill jag inte kalla det för... L... inveckla möjligtvis...



... ja herregud... tur att jag också kan skratta åt det... vad fan ska jag med en stegräknare till L?



Däremot så ska jag så fort jag hinner kolla in jogga.se... så kanske är det trots allt en utveckling på gång... två dagar kvar sen blir det vila på måndag... min kropp längtar...



... bra dojor är viktigt...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Anonym

men herregud, Peter lämna tillbaks den då!

skriven
#5: peter

Kan man göra det?



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :