Svininfluensan...

... har jag nästan glömt bort.

Jag såg på TV i morse... lokalnyheterna... och där berättade man att man skulle starta med vacineringen mot svininfluensan... typ nu... först skulle sjukvårdspersonal och annan personal få en spruta... sen var det ungdommarnas tur... och om en månad så ska tydligen jag kunna vacinera mig...

... jaha, tänkte jag.

Fan jag hade liksom nästan glömt bort svininfluensan... det kändes nästan som den drog in över landet som en låt av Bacehunter (heter han så)... nu menar jag ingen ont om Bacehunter... nä jag tänkte på musikgrejen... ni vet en sommarplåga... Anna hade en båt eller vad låten nu hette... den finns i bakhuvet men jag har lyckats tränga bort den in i glömskans land...

... och så är det med svininfluensan för mig... det var ju länge sedan den var "inne" nu... och nu ska det då vacineras... och jag kan inte låta bli att undra... 


... var tog den vägen... svininfluensan?

Kommentarer :

#1: Judith

....och så innehåller vaccinet dessutom KVICKSILVER!!!!!

Jag tänker inte vaccinera mig. Pest eller kolera!

Är det meningen jag ska dö så ok då!

Men att vaccinera mig med något som innehåller kvicksiler bara för att samhället inte ska rasa samman om allt för många blir sjuka på samma gång?.... näe, not my kind of melody!



skriven
#2: jenny

Vill bara gilla judiths kommentar!!! inget jävla vaccin för helvete!!! Tack för en trivsam blogg!! Krama

skriven
#3: peter

Tack för komplimangen... och det verkar ju finnas vissa invändningar mot vacineringen också... de pratade de inte om på TV:n... bara en sån grej...



(((Kram)))

peter

skriven
#4: Bekele

Basshunter

skriven
#5: peter

Tack...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Eva T

Hej min Vän !

Det finns för och nackdelar med alla vaccin. Men att läsa på, är ett tips. Fördelarna är vad jag förstår det större än ev konsekvenser för den enskilde individen. Betydligt fler kommer att bli svårt sjuka och i värsta fall dö än de som vaccinerar sig.

För min del finns nog inga tveksamheter jag kom inte så här långt för att nonchalera min hälsa och utsätta mig för smitta som jag kan undgå genom vaccinering.

Fasiken, vi tar ju sprutor för att ut och resa semestra mm många av oss, men att leva i vardagen i en eventuell epidemi och då vaccinera sig det bangar många för.

För det finns avigsidor med ALL vaccinering.

Kram å ha det

skriven
#7: Eva T

Hej igen min Vän !

Än de som blir sjuka av vaccinet ska det givetvis stå !

skriven
#8: peter

Jo det finns nog både fördelar och nackdelar med att vaccinera sig... själv kommer jag nog att göra det för jag gillar inte att vara sjuk... men jag har ingen direkt åsikt om det är bra eller inte... jag har bara inte tid att vara sjuk L...



... men vad jag egentligen vill ha fram när jag skriver är att svininfluensan tappat i nyhetsvärde... har ni tänkt på det?



(((kram)))

peter

skriven
#9: Eva T

Hej Min Vän !

Den har ju inte brutit ut ännu........den kommer.

Den var/är i alla fall en "bra influensa" vi blev/blir förvarnade och får möjlighet att begränsa den genom att skydda oss.

Syns imorgon förhoppningsvis å då du ska du INTE få sista ordet !

Fast det anar du väl redan.

Kram

skriven
#10: peter

Hehe... att få sista orden när det gäller dig tror jag nog aldrig jag kommer att lyckas med L...



... och vad det gäller svininfluensan... ja... det är väl som det är... undrar vad nästa blir för någon... fiskinfluensan kanske?



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :