Talardag...

... i Göteborg till helgen.

Det blev bestämt idag... det ringde en kille... inte vem som helst utan förbundskaptenen för fotbollslandslaget... ja ni hörde rätt... vi har faktiskt fortfarande en förbundskapten i vårt fotbollslandslag (om det inte hänt någonting som jag inte vet om så är det faktiskt killen som ringde mig idag)... han bad mig om hjälp... frågade om jag kunde ställa upp... och jag är inte killen som tackar nej till en förbundskapten i fotboll... inte en chans...

... nu var tyvärr inte frågan om jag ville vara med i landslaget... nä jag måste erkänna att jag faktiskt inte platsar i det laget... och att jag är glad för att jag inte gör det... för han är förbundskapten i vårt fotbollslandslag för hemlösa... och jag är inte hemlös... vilket är en förutsättning för att få vara med i det laget.

Nä han hade en helt annan fråga... och undrade om jag ville hjälpa honom med att dra ihop en countdown på talardagen i...


... Göteborg på lördag...

... och jag tackade utan att tveka ja... av någon anledning som jag inte har en aning om... eller jo... det har jag... det är nämligen så att vi i Halmstad också har en talardag och workshop samma dag... och jag har sedan länge tänkt att jag ville åka till Göteborg... men så blev jag lite tveksam nu när det blev en dubbelbokning... vilket jag inte längre behöver tänka på... Gud hade en plan åt mig... nu är det bestämt vad jag ska göra på lördag... skönt... och vilken gåva att ha en förbundskapten för fotbollslandslaget som tar besluten åt mig... det känns himla tryggt...

... att jag är livrädd för det där med countdown är en helt annan sak... jag är ju inte längre...


... samma galna tandlösa clown som senast det begav sig... för den masken är skrotad...

... jag håller ju för fan på att förvandla mig till "snyggpeter"... en väldigt ovan och skrämmande utmaning som jag samtidigt älskar... det är skitspännande att förändras... skrämmande javisst... men inget som jag skulle vilja ha ogjort... och jag är i trygga händer... bland kärleksfulla människor som med all önskvärd tydlighet har visat mig gång på gång på gång på gång... "att så länge jag följer denna vägen har jag ingenting att vara rädd för"... inte någonting...

Kommentarer :

#1: Eva Tva T

Hej min Vän !

Det kanske var lite synd för i Hstd ska vi ju lära oss att synas. Att NA ska synas, inte VI alltså och det hade väl varit något för dig och mig. Vi som är vana att synas och höras antingen vi vill eller ej.För i Hstd är det ju inte bara talardag utan också mycket fokus på att göra service och hur vi gör det på NA s och bästa sättet.

Att kolla på att det faktiskt finns riktlinjer och rekommendationer för grupperna och dess tjänare.

Något som vi ibland har svårt att ta till oss.

men jag hoppas att du får en bra dag i Gbg men JAG tror inte det var GUD som talade eller visade vägen, nä jag tror han hade velat ha dig på LYSSNA, LÄRA stolen redan kl 11 eller i alla fall kl 13 i Hstd........prata och synas gör du och jag så bra annars ändå.

Kram

skriven
#2: peter

Det är vid sådana här tillfälle då kloning hade varit att föredra L... och du förstår ju hur skönt det var när Gud (som jag nu väljer att uppfatta honom) i skepnad av en förbundskapten i fotboll (kan det bli tydligare? L) ber mig komma till Göteborg...



... Gud ville nog att jag skulle stå på en invand plats i en "ny" skepnad... spännande, skrämmande... å helt jävla underbart L...



... hoppas att ni får en kanondag i Halmstad...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Bekele

Självklart ska du till Gbg....

Eva T är bara avis ;)

skriven
#4: peter

Jo det är bestämt... och det känns bra...



(((kram)))

pter

skriven

Kommentera inlägget här :