Tillit...

... är häftiga grejer.

Det händer att jag tappar tilliten... och resultatet är nästan alltid en klump i magen... och så kan jag ju inte ha det... nänä... då behöver jag koppla upp mig till min tro... det där guderiet ni vet... för det är väl vad tillit handlar om...


...gud (som vi nu väljer att uppfatta honom)... eller?

Nu spelar det inte så stor roll hur jag väljer att min Gud ska se ut... denna bilden väljer jag för att jag valt en kärleksfull Gud med humor... nä det viktiga är faktiskt själva bönen för mig... hur jag väljer att be... och här har jag ett litet trix som funkar för mig... jag gör helt enkelt handlingar som en del av min bön... jag gör något och sen släpper jag taget... enkelt va?

Jag ska ge er ett exempel... min bil pajade... och jag kan inte så mycket om bilar... så jag fick ta ett snack med Gud om hur jag skulle fixa det... och jag har ju ett andligt handligsprogram som jag kan följa... steg 1... jag har ett problem... en trasig bil... steg två... jag ber om hjälp... ringer min bildoktor... steg tre... jag ställer min bil där och släpper taget... d.v.s. lägger min bil i händerna på min bildoktor och praktiserar tillitens principer... vilket innebär att jag väljer att lita på min bildoktor... 

... det låter kanske enkelt... och det kan det vara... vissa dagar... de dagarna när jag fixar det som jag ska fixa och tar mitt ansvar för att det blir gjort... ja ni vet...

acceptera det jag inte kan förändra...
... mod att förändra det jag kan...
... och förstånd att inse skillnaden.

I fallet med bilen innefattade det också bärgning och försäkringsbolag och en massa prylar... i morse fick jag en liten klump i magen när jag kom att tänka på det... jag hade ju ingen koll... så jag ringde ett samtal... pratade med en människa... lyssnade... valde tillit... och släppte taget...

... och dra på trissor... klumpen försvann...


Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Å snart pengarna också. Kram, men bilen funkar förhoppningsvis.

skriven
#2: peter

Jo så är det... suck...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

sinnesrobönen ja. får rysningar av den. =) Allt blir så enkelt bara man tänker på den.

skriven
#4: peter

Den är genial... L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: anette

lol som i en dröm <3

skriven
#6: peter

En vacker dröm L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :