Vaccinerad...

... mot svininflunsan.

Jaha... så vad det gjort då... jag hade ju sedan länge bestämt mig för att vaccinera mig mot svininfluensan om jag fick chansen... ja jag var faktiskt på gång redan i augusti när vi skulle åka till Barcelona, men då fanns det ju inget...


... vaccin.

Men jag hade iallafall bestämt mig för att vaccinera mig på ett tidigt stadium... jag har inte haft en tanke på att låta bli... trots alla argument som jag lyssnat till... vissa är väldigt bra och förnuftiga... att vaccinet inte är tillräckligt provat och att man inte riktigt vet vilka biverkningarna skulle kunna bli... eller som att det kan finnas en fara i att inte låta min egen kropp bygga sitt eget försvar på det gamla vanliga sättet... d.v.s. bli sjuk och bygga antikroppar på det viset... det är ju faktiskt en klassiker... men sen har jag också hört lite mer fantasifulla anledningar till att jag inte ska...


... stoppa en spruta i armen och vaccinera mig...

... en av dessa... var att "myndigheterna" skulle passa på att spruta in ett datachip i mig (en helt underbar konsperationsteori om ni frågar mig *L*)... och andra mer eller mindre vansinniga teorier om faran med vaccinet... de flesta med samma tema... någon form av hemlig myndighetsutövning... att samhället vi lever i egentligen är styrt av onda starka hemliga krafter...

... men det tror inte jag...

... med det säger jag inte att jag köper allt som myndigheterna påstår... men det är stor skillnad på att vara sunt skeptisk och paranoid... och jag kanske har fel... men jag vet inte ens om jag vill misstänka möjligheten att myndigheterna skulle spruta in ett datachips i min kropp...

... ja skulle det vara på det viset så vill jag nog inte veta om det ändå... jag vill hellre tro att människan i grunden är god och att det är mer förnuftiga saker som bestämmer varför jag vaccinerat mig idag... typ att jag ska slippa få svininfluensa... om sen anledningen till att vi vaccineras är att samhället skulle få svårt att fungera på ett  tillfredställande sätt om för många blev sjuka samtidigt... eller om det är för att jag som individ ska få vara frisk spelar ingen större roll... 

... för jag är ju en liten del av någonting betydligt större... ja kanske t.o.m. större än hela samhället... *L*... jag får nog fan fråga...


... GUD, som jag uppfattar honom...

Kommentera inlägget här :