Vargen...

... har siktats i mina hemtrakter.

Nu är det lite som att åka till djurparken när jag ger mig iväg och springer på morgonen... visserligen så hann jag inte iväg på min dagliga morgonrunda eftersom jag skulle till tand-doktorn idag... så jag satt kvar vid köksbordet och drack mitt morgonkaffe samtidigt som jag slänge ett öga på TV:n... lokalnyheterna... och det rappoterades om att vargen hade varit och ätit upp något någonstans i min närhet... och jag blev intresserad...


... en varg är ju alltid en varg...

... och det börjar minsann bli riktigt spännande att springa nu... bland alla dessa vilda djur... vildsvin... lodjur... björn... varg... älg... rådjur... orrar... fästingar... och ekorrar... ja det är ju som att åka till ett mindre ZOO att ge sig ut i skogen här hemma nuförtiden... det är kanske tur att jag är sååååå himla upptagen med mitt springeri... det blir ju lite av att inte se skogen för alla träd om ni förstår mig... tur att TV rappoterar om vad som händer runt omkring mig...

... för visst är det häftigt att vildmarken är... vild...

Kommentera inlägget här :