Zlatan och jag...

... har en sak gemensamt.

Vi bröt bägge vår svit idag... Jag genom att för första gången inte slå världsrekord på min snabbspringarlördag... och Zlatan genom att...


... för första gången gå mållös från en La Liga-match.

Jaja... sviter är till för att brytas... min näst längsta svit var som aktiv narkoman och alkolist... det tog över 30 år innan jag lyckades bryta den sviten... men den längsta sviten för mig var rökningen... den var lååååång... över 40 år faktiskt... man kan lugnt påstå att jag har några år kvar som drogfri innan jag kommer upp i närheten av dessa sviter... men fan... det är bara 18 år kvar innan jag varit drogfri lika länge som jag var aktiv missbrukare.

Nu kanske jag inte kan jämför dessa med varandra... för jag visste ju faktiskt inte om att jag var alkolist och narkoman när jag knarkade och söp... inte alls som idag... nu påminner jag mig om varje drogfri dag... det vill jag ju inte glömma bort... nä... det är fan fräckt att vara drogfri tycker jag...

... en dag i taget blir till veckor... månader... år... och vissa sviter berikar mitt liv mer än andra... och jag har faktiskt slagit ett världsrekord idag... aldrig tidigare har jag levt utan att peta i mig någon drog under så här lååååång tid... woow... världsrekord... 4164 dagar...

... 11 år... 4 månader... 23 dagar...

... vad säger du om det Zlatan?

Kommentarer :

#1: Bekele

Tror inte Zlatan tänt på alls...så helt lika är ni inte ;)

skriven
#2: peter

Nä det tror inte jag heller... så helt lika är vi kanske inte... synd för det hade varit skoj att kunna trixa med bollen som han L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :