Det får fan inte vara sant...

... men jag känner mig helt... typ sjuk... igen.

Kan det vara mitt springeri och yogaflipp som gör mig sjuk... är det verkligen möjligt... men min erfarenhet av att leva ett nyttigt liv är följande... för att ta två steg fram får jag oftast börja med ett steg tillbaka.

Låt mig förklara... det jag först kom att tänka på var min rökfrihet... här hade jag då i alla år hört om fördelarna med att inte röka... det var fan ingen hejd på belöningarna som jag skulle få...


... bara genom att ta bort mina cigg...

... och jag kan så här i efterhand berätta att jag är himla glad över att ha jag valde min egna väg till rökfrihet... för till en början så kände jag mest av konsekvenserna av att ha plockat bort rökningen... visst kände jag ganska snabbt av att mitt luktsinne blev bättre... ingen som gladde mig särskilt mycket... nä snarare en liten vink om att t.o.m. jag behövde använda deoderant (hade jag ju ingen aaaaaning om)... nästa chock var att jag fick hår i halsen... inte vidare trevligt heller... ja det hände lite grejer som ingen hade tagit sig tid att berätta när de pratade om att de hade lagt av och röka... och då pratar jag inte om behagliga belöningar...

... och nu upplever jag kanske samma pryl med springeriet och yogan... visserligen har jag praktiserat yoga i rätt många år nu och är faktiskt inte så förvånad när jag efter en liten tids uppehåll ännu en gång har så ont på baksidan av mina lår att jag knappt kan röra mig... igen... *suck*...

... och jag blir inte förvånad om min orkeslöshet inte beror på att jag har ett virus eller är förkyld... visst jag tror att jag är en smula hängig och känner mig lite sjuk för att jag är förkyld... men skulle inte bli ett endaste dugg förvånad om det egentligen beror på att jag ännu en gång har chockat min kropp med att göra sånt som beviserligen är bra för den... och att den (min kropp alltså) blir så jävla förvånad att den helt enkelt lägger av... att den inte riktigt vet hur den ska reagera på att jag gör prylar som är bra för den...

... jaja... jag får väl ha lite överseende... friskuslivet är helt nytt för min kropp och jag får väl ge den lite tid att vänja sig... en timme eller två... sen får det fan räcka... jag vill ha belöningarna som jag vet kommer att komma... och jag vill ha dem... nu... helst meddetsamma... igår...

... för visst kommer det att bli som med min rökfrihet... jag får bara ha lite tålamod... sen kommer det att visa sig att jag gör rätt som motionerar... eller???

Kommentarer :

#1: Oroad Bekele

Get Real..

Du behöver inte fundera huruvida det är bra eller dåligt att motionera. Ta ett par dagars vila, din "gamla" ovana kropp behöver det.

Stay Real

skriven
#2: peter

Jag måste nog motvilligt erkänna att du har rätt... min "gamla" kropp skickar TYDLIGA signaler...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Ja,gamla kroppar ska man lyssna på. Mer än på folk som tror och tycker att det ska man väl fixa, klara och det är bra för dig....osv.

Man brukar känna sig själv bäst och veta sina begränsningar. Däremot är det ju aldrig fel att göra ansträngningar så gott man förmår.

Men man ska lyssna till kroppen, för all värk vid träning är faktiskt inte träningsvärk !

Det kan vara så att kroppen försöker snacka med oss.

Kram

skriven
#4: Eva T

Hej min Vän !

Ja,gamla kroppar ska man lyssna på. Mer än på folk som tror och tycker att det ska man väl fixa, klara och det är bra för dig....osv.

Man brukar känna sig själv bäst och veta sina begränsningar. Däremot är det ju aldrig fel att göra ansträngningar så gott man förmår.

Men man ska lyssna till kroppen, för all värk vid träning är faktiskt inte träningsvärk !

Det kan vara så att kroppen försöker snacka med oss.

Kram

skriven
#5: peter

jo så är det nog... men jag har ju kommit upp i en ålder där jag inte tränar så mycket för att bli bättre utan mer för att fördröja den allt mer accelererande försämringen som ju åldrandet trots allt innebär... liver på livets villkor L... så jag får lyssna med "rätt" öron...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :