En friskförklaring...

... ska jag ge mig själv om några timmar.

Jo så är det... kl 16.00 idag har jag bestämt att jag ska vara frisk... det blir lagom för då hinner jag precis lagom med en runda till Gullgranna och titta inom AA-konventet där... sen får jag se om jag stannar där eller åker in på mitt "vanliga" fredagsmöte i stan.

Jag känner att jag verkligen behöver bli frisk nu... att jag inte vågar vara sjuk längre... för då är jag rädd för att bli riktigt ordentligt sjuk i en sjukdom som är betydligt farligare för mig än alla svininfluenser i världen... min alltjämt pågående beroendesjukdom... den listiga och falska sjukdommen som försöker göra allt den kan för att få mig att "friskförklara" mig själv från min dödliga beroendesjukdom... den som alltid slutar på samma sätt...


... fängelse, instution och död.

Nu har jag inte någon svininfluensa... fattar ni att är man lite krasslig i dessa tider så kommer det genast igång spekulationer om att man drabbats av svininfluensa... jag har faktiskt fått samtal av personer som hört att jag har svininfluensa... hallå... jag dementerar... jag har bara en "vanlig" AC-förkylning...



... inte ens en aldrig så liten gullig kultingsjuka...

... nä jag pallade helt enkelt inte AC:n i Barcelona... var väl som en svensk nordbo inte så van vid att gå inomhus för att svalka mig... det kändes faktiskt lite bakvänt att börja frysa när man gick in på konventet... kan ju bara tänka mig vilken gigantisk AC de måste haft där... det blåste ta mig fan kalla vindar när man satt där inne... tacka fan för att jag blev förkyld... och jag är inte ensam om det heller... vi är många som blev sjuka efter vår Barcelonaresa... jag är helt övertygad om att det beror på AC:n...

... men som jag skrev... nu har jag inte tid att vara sjuk längre... om några timmar friskförklarar jag mig och kastar mig in i en dusch... tar på mig kläder (det var några dagar sen jag var påklädd nu) och tar bilen in till stan... käkar lite och tar mig till ställen där jag kan träffa människor som förstår varför jag inte kan ligga hemma längre... som fattar att en ensam beroende är i dåligt sällskap... som vet att jag behöver tillfriskna på daglig basis... en dag i tagen... för att få ett hanterbart liv... det ska bli skönt att komma ut i verkligheten... jag behöver ladda mina...


... batterier med tillfrisknande.

Kommentera inlägget här :