En idolsenior...

... kommer jag aldrig att bli.

Jag är helt säker... inte alls för att jag skulle ha någonting emot att vara med i programmet... nä nä tvärtom... det skulle jag gilla järnet... nej att jag inte kommer att bli någon senioridol beror tyvärr på att jag inte har tillräcklig talang... jag kan helt enkelt inte sjunga... och ska jag vara riktigt ärlig så är jag inte så vidare bra på att spela något instrument överhuvudtaget... eller... nja kanske så kan...



... jag luras ett litet tag med mitt munspel...

... jag har faktiskt lärt mig ett riff som låter riktigt bra och kan användas med framgång i rätt många låtar... men det riffet varar bara en begränsad tid... och jag tror nog att det finns rätt många musiker som är glada över att jag valde att bli en drogfri kille... nu tänker jag på alla dessa band som hade oturen att uppträda där jag råkade befinna mig när jag var full... då fick jag nämligen alltid för mig att jag var med i deras band... och jag kan lova er att jag inte kunde ta ett nej... jag skulle bara vara med... och rätt ofta fick jag faktiskt igenom min vilja... mycket tack vare det riffet jag hade lärt mig faktiskt *L*...

... ja jag spelade faktiskt till mig en tjej en gång... mamman till min yngsta dotter... ja jävlar.

I min drogfrihet har jag också spelat i ett band... och fortfarande så har de övriga i bandet svårt för att fatta att de helt frivilligt ställde sig på samma scen som mig... inget de gjorde om heller för den delen... då spelade jag gitarr (eller nja... jag hade en elgitarr som var inkopplad i en förstärkare) och fick för mig att jag var en idol... jag hade en jättelång sladd och tog över hela den jättestora scenen som hade byggts på stora torg i Halmstad... sket fullständigt i att på något sätt ha ögonkontakt med de andra i bandet... nä jag fastnade helt i min egen värld... där jag var en stjärna... och en fantastisk gitarrist som spelade helt makalösa solon...

... vilket tyvärr inte alls stämde med verkligheten... jag hade en ostämd gitarr och lyckades förstöra hela vårt uppträdande utan att ha en endaste aning om det... glatt skuttade jag omkring med min lååååånga sladd iklädd jättefula kortbyxor med kritvita ben... och trodde på fullt allvar... att jag var en idol... herregud... jag rodnar när jag tänker på det... och så slår det mig...

... jag sökte även till en dokusåpa en gång... hehe... och kom faktiskt vidare till en extra gallring på ett hotell i Göteborg... kommer ni ihåg ett program som hette farmen... hehe... men det är en helt annan historia... den tar jag en annan dag... då var jag också drogfri... herregud...

Kommentera inlägget här :