En rökfri idrottsman...

... låter väl friskt?

Jag kan slå hål på den myten... för det är inte sant... jag pratar av egen erfarenhet så kom inte och säg till mig att jag ljuger när jag påstår att min rökfrihet och mitt springeri har fått mig att må...


... sämre... betydligt sämre... och allt annat än frisk.

Jag har nog aldrig tidigare varit så här medveten om mina flimmerhår... kondis... feber... halsont... och fan vet vad... det är ta mig fan alltid något som känns fel... och jag är en liten aning besviken på att jag gick på myten om att rökfrihet och idrottsgrejen på något sätt var förknippat med friskvård... vård okej... men frisk... nä... det är en jättelögn...

... och egentligen har jag ju vetat detta hela tiden... jag har bara inte lyssnat (tack Eva som påminde mig) på min omgivning... för om ni tänker efter... vad pratar idrottsmännen om?

Trillar poletten ner nu?... annars så ska jag hjälpa er på traven... idrottsmän pratar om sina skador... hur ont de har... att de är förkylda... har fått något konstigt virus... ja idrottsmän pratar ju mest om varför de inte kan slå rekord hela tiden... och det beror ju alltid på något... oftast skador och förkylningar... eller att de äter fel... eller att de har fel skor... cykel... tennisrack... strumpor eller vad fan som helst... det är helt enkelt ett helvete att vara idrottsman... en idrottsman LIDER mest hela tiden...

... det gjorde jag inte innan jag började med mitt springeri... då var jag frisk som en nötkärna... för det mesta... iallafall innan jag blev rökfri... för då var jag aldrig förkyld... och ändå var jag ta mig fan ute i ALLA väder... drivis, minusgrader och hagel hindrade ínte mig från att suga i mig en cigg... och inte fan blev jag sjuk heller... jag hade inte ens några flimmerhår...

... rökfri idrottsman... vilken blåsning.

Så jag tog ett kliv tillbaka... inte genom att börja röka... inte genom att sluta springa... nä jag tog ett kliv tillbaka genom att inte lyssna på att min kropp protesterade och sa åt mig att jag är förkyld... har ont... feber eller vad fan som helst... fuck kroppen... jag stängde av och sprang ändå... den korta rundan... och givetvis...


... nytt världsrekord...

... back to basic... det som inte dödar gör dig starkare... så nu är det kvitterat... kroppen - jag 1-1... heja heja...  

Kommentarer :

#1: Birgitta

Hmmm.... kanske man ska göra lite med måttlighet! Du vet det där ordet som är så jävla svårt. ;-)



Men visst håller jag med dig...tycker också det är underligt man blir sjukare av att försöka göra friskare grejer som även jag gjort! Underligt men som sagt...idrottsmän gör väl inte heller något av måttlig grad! Och både du och jag verkar ha lätt av besattheten! hehehe ;-)

skriven
#2: peter

Lagom och måttligt vet jag inte riktigt vad det betyder L... men ta mig fan om jag inte mår betydligt bättre nu när jag struntar i att känna efter... bara för idag iallafall L...



Säga vad man vill om allt eller inget... tråkigt är det sällan L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Bekele

Klart du sätter världsrekord när du vilat i flera dagar...

skriven
#4: Stefan Myrén

Touche Peter!

Klockren iakktagelse, välformulerad dessutom.

skriven
#5: peter

Ett världsrekord är alltid ett världsrekord... och tack för din kommentar Stefan...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :